Dagens ridpass

Red först ut Ture en stund, kanske 20 minuter. Sedan red jag en stund på volten. Började med att rida utan stigbyglar. Blev inspirerad från en film vi såg på hästteorin idag, där dom även red lätt utan stigbyglar. Såklart var jag tvungen att prova detta som jag inte gjort på hur länge som helst! Det såg ju så lätt ut på filmen, men ack vad jobbigt det var. Detta är inget jag har lagt ner energi på på ett bra tag, men det är säkert jättebra träning, så det ska jag träna på oftare!

Hade kvar dom tre studsen som jag hoppade igår, så körde även lite bomövningar utifrån den. Idag använde jag den dock för lite andra övningar än just studshoppning. Det är så jobbigt att hålla på att bygga nya övningar varje dag, så man får ha lite fantasi helt enkelt.

Gjorde bland annat denna övning som jag tyckte var väldigt bra! Det kändes verkligen att hästen blev lösgjord och fin.




Red även samma övning med Ulanda lite senare, men då gjorde jag volterna lite större. Det är lättare om man inte har en så lydig och välutbildad häst.

Hon gick skitbra i slutet faktiskt, även om hon fortfarande blir lite stressad när det kommer fram hinder, tom om det bara är småsmå hinder. När jag travade av red jag därför denna övning fast i trav, ville bara att hon avslappnat skulle trava över bommarna. Till slut kunde hon vara lugn, och varken ändra på sin form eller på takten i traven.

Samtidigt som jag red Ulanda tömkörde mamma Nocke. Kom hem sent från skolan idag, så hann inte rida alla själv.


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

Åh vad jag saknar att rida nu!! Jättelängesen jag gjorde det.

2009-04-22 @ 22:22:31
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Bea

Hoppas du haft en bra dag idag :D

2009-04-22 @ 23:51:33
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/
Postat av: Michaela

Hoppas du haft en underbar dag!

godnatt :)

2009-04-23 @ 00:36:04
URL: http://mejx.blogg.se/
Postat av: Anonym

Godmorgon sunshine, allt bra? :)



Kram,

Linnéa

2009-04-23 @ 07:01:46
URL: http://twistandshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0