Dagens ridpass

Idag när jag red ut Ture hände något skit coolt som jag förmodligen aldrig kommer uppleva igen. Jag red på kalhygget och hade precis klättrat upp för en lång backe samt en bergshäll. Så plötsligt stannar Ture och stelnar till. Jag tittar ner och ser en ÄLG ligga och halvsova i solen bara ca 4 meter snett framför mig och Ture. Jag överdiver inte, den var så nära! Ture undrade vad det var för konstigt. Älgen låg kvar där med halvöppna ögon i det varma solskenet. Jag och Ture bara stog där och tittade i säkert en minut. Det var så himla häftigt, det är nog det närmaste jag har varit ett sådant stort vilt djur i sverige. Min första tanke när älgen inte blev rädd var att den kanske var skadad. Den låg ju med huvudet mot oss, så den borde ha sett/kännt lukten av oss. Men sedan när vi gick ställde den sig upp, och jag såg att det förmodligen var en ganska ung älg. Det kan ju varit orsaken till varför den inte riktigt fattade att den borde blivit rädd. Dessutom verkade den ganska dåsig av den varma solen. Ååh jag är så irriterad på mig själv att jag inte tog med mobilen, jag skulle fått såå häftiga bilder!


bild: Google

Sedan red jag Nocke på volten. Gjorde samma övningar som jag gjorde på Ture igår. Fick in 3-11 galoppsprång mellan de två bommarna. Han har riktigt stor galopp som lyckas få in 3 galoppsprång på 19 meter. Han är ju trots allt bara en ponny. Skulle nog kunna fått in 12 också, men jag ville inte pressa honom för mycket. Han fick jobba väldigt mycket ändå! Var aldeles dyngsur i slutet av passet. Snart kanske jag måste raka honom igen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj va häftigt med älgen!

2009-04-03 @ 12:41:51
Postat av: sssara

hejsan!

har du haft en bra dag?

kram

2009-04-03 @ 19:45:08
URL: http://hhejfffulast.blogg.se/
Postat av: Anonym

Coolt ;)

2009-04-03 @ 22:22:22
Postat av: LoEM

Godmorgon!

Vad ska du hitta på idg då?

2009-04-04 @ 10:30:26
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: shonali

Jaa, eller hur :D

2009-04-04 @ 13:21:31
URL: http://shonali.blogg.se/
Postat av: Leia

Har också varit så nära en älg en gång. Älgen bara stod & glodde. Stora dom är!

2009-04-04 @ 15:14:05
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0