Dagens ridpass

Blev klar jättetidigt i stallet idag, skönt! 

Först red jag ut Nocke ca en timme med mycket galopp. Provade pelham, men usch han var inte alls lika fin på det som med pessoa. Han blir oerhört stark, spec vid uteritter, och då blir han hängande i handen samtidigt som han krullar ihop sig. Är fortfarande sur över att man inte får ha rem på pessoa på ponnytävlingar! :(

Sen red jag Ulanda, och mamma följde med med Ture. Vi red ut en kortis, Ture ska ju inte gå så hårt än. Det blev ca en halvtimme i skritt och trav. Efter det red jag Ulanda en stund på volten. Hade faktiskt det bettet jag hade igår idag också. Mamma tyckte hon såg  jättefin ut på det, så jag provade hoppa ett par spång också. Hon var inte bättre än på gag, men kanske inte sämre heller. Eftersom jag gärna rider på så oskarpt bett som möjligt, så tänkte jag faktiskt rida på detta bett ett tag. Ska ta med det till Gävle och prova, känns det inge bra är det ju inte värre än att jag byter till gag igen.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gu va fin hon är! :D

2009-04-16 @ 23:37:33
Postat av: Johanna

Jag hade en ponny som det var svårt med bett på som oxå funkade skit bra på pessoa med rem under! Så det vi gjorde va att alltid rida på det hemma och på träningar och sen hade vi ett annat bett på tävling, vilket gjorde att han inte märkte att vi bytte bett utan fungerade likadant som hemma på pessoat! Red vi meeting brukade jag rida lite på kvällen med pessoat typ 15min bara för att påminna ;) Kanske kan funka för er med???? Kram Johanna från vimmerby!

2009-04-18 @ 14:22:32
URL: http://hesslans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0