Tretorn "Advance"

Utrustning - Ridstövlar
Märke - Tretorn
Modell - Advance
Pris - ca 4000:-
Produktbeskrivning - "Ny innovativ ridstövel i microfiber för optimal slitstyrka och komfort! Extremt lätt och underhållsfri! * Variabel snabbsnörning * Vattenavstötande ovandel i tunn och smidig microfiber, Darma 1300 * Förstärkt fotdel och insida i microfiber, Darma 1400 för maximal slitstyrka och friktion * Helfodrad med mjukt kalvskinn * Gångveck i fotdelen för ökad flexibilitet * Vridstyv hålfot och häl * Greppsäker sula av naturgummi * Komfort mellansula för stötdämpning och komfort * Sporrskydd för dragkedjan i hälen * Hälla för enkel pådragning" (equalityline.se)

I början när jag såg dessa stövlar måste jag erkänna att jag tyckte dom var faseligt fula! Alla sa dock att dom var otroligt bekväma, så jag provade dom och fastnade direkt. Dom känns ungefär som gympaskor! Speciellt när man har haft dom ett tag så är dom hur sköna som helst. När jag går på promenad med mina hästar brukar jag ha Tretorn-stövlarna, bara för dom är så himla bekväma att gå i. Dessutom är dom jättelätta att underhålla, bara att spola av med vatten när dom är leriga. Perfekt för mig som inte är så "smörjig" av mig. Sen tycker jag även att man får bättre fäste i sadeln med dessa stövlar än med ett par läderridstövlar.

Enda nackdelen jag kan komma på är att kvalitéen inte är den bästa. Trots att dom är så dyra, så går dom sönder fortare än några andra stövlar jag haft. Det som är så bra är dock att om dom går sönder, så är det bara att gå  med dom till affären man köpte dom hos så får man nya. Jag är inne på mitt andra par just nu, haha.

Men det är ju som sagt den enda nackdelen jag kan komma på, och eftersom man så lätt får nya så är det ingen större nackdel enligt mig. Så vill du ha ett par sköna och lättskötta stövlar så är dom här perfekta!


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Min syster har också såna, hennes första par gick också sönder så hon fick nya.

2009-04-26 @ 10:21:22
URL: http://cajsalinnea.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag håller med dig om att man får riktigt bra fäste i sadeln. Jag själv är inne på mitt tredje par nu men efter ha fått så många klagomål har tretorn "gjort om" stöveln. Bytt ut knappar, dragkedja så nu ska det funka prima.

2009-04-26 @ 14:54:49
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: madeleine h

jag har också sånna och dom är jättesköna!:D

2009-04-26 @ 15:05:58
Postat av: tove

haha jag e typ inne på mitt tredje par jag:P

2009-04-26 @ 17:05:28
URL: http://bagardrottningen.blogg.se/
Postat av: Lina

Jag är inne på mitt tredje par. Det sämsta är ju att de är så hemskt hårda när de är nya.

2009-04-26 @ 19:59:54
URL: http://slevins.blogg.se/
Postat av: Jajja

jag är inne på mitt fjärde par men grymt sköna är de :D

2009-04-27 @ 14:30:57
Postat av: Emma

Tycker dem stövlarna är otroligt fula xP

Men de är säkert jättesköna, har iaf hört många som sagt det. Fast jag skulle aldrig köpa några själv ;)

2009-04-28 @ 21:13:06
URL: http://emmaelfstrand.blogg.se/
Postat av: Ida Ahlbäck

Jag är som min syrra Cajsa nämnde på mitt andra par just nu, skönt att höra att mina inte är de enda som gått sönder! Men som sagt så var det bara gå tillbaka med dem och få ett par nya! I övrigt världens bästa ridstövlar

2009-05-01 @ 18:35:39
URL: http://idaho1989.blogspot.com
Postat av: IA

Är nog inne på mitt 6 par nu, haha.

2009-05-05 @ 15:23:40
URL: http://missia.blogg.se/
Postat av: elina

har oxå sånna ridstövlar. Dom är grymt bekvämma, mina har inte pajat nån gång och jag har väl haft dom i ca. 4-5 månader :)

2009-07-12 @ 16:59:57
URL: http://perssonelina.blogg.se/
Postat av: Josephine

tahaha kul att läsa vad du tycker , för jag tänkte EXAKT lika dant när dom kom ut ! SATAN va fula , jag skulle aldriga köpa sånna :P men tro det eller ej nu sitter jag med dom själv ;) världens skönsaste och bästa fäste !

Lycka till i helgen på SM:et :D

2009-07-28 @ 03:47:10
Postat av: Sara

Någon som har problem med att Tretorn stöveln sliter av färgen på sadeln??? Har 3 olika sadlar till våra ponnysar och efter att ha använt Tretorns stövlar så sliter den färgen av sadlarna.. Inne på mina 6:e par stövlar "Dragkedjan trasig i ett" och är ju isf en go stövel, men har dyra sadlar och vill inte förstöra dessa. Stöveln är ju i gummimaterial och det blir ju friktion mot lädret, därav missfärgnin, slitage..

2009-07-29 @ 21:30:15
Postat av: Alma

Vill ha sånna bara för att alla säger att dom är så grymt sköna! Men tror ni att strlek 40 är för Små/stora jag har 39/40 på vanliga skor och mitt vadmått är40 och min benlängd är46 svarra tack

2010-11-07 @ 17:34:16
Postat av: olivia

hej vill gärna har svar. Jag köpte mina nyss men har inget kvitto, så måste man ha med kvittot?

2011-01-03 @ 21:42:46
URL: http://oliviachronwalll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0