Andra kvalet

Hoppade kval 2 igår, som gick i 140, och vi fick 8 fel även där. Denna runda kändes dock betydligt bättre än den igår. Rev första och sista i 3-kombinationen, tyvärr. Hade faktiskt räckt med att riva ett, rivningen på det första räcket var riktigt onödigt. Känns som om vi haft många onödiga nedslag i helgen, vilket jag grämer mig väldigt mycket över. Jag var ett nedslag från att komma till final, det gör ju inte saken bättre direkt.
 
Jag kunde ha hoppat en Gran Prix idag som gick i 150, men mina föräldrar ville hellre åka hem, så vi åkte hem igår kväll.

Nu är jag iaf väldigt taggad inför inomhus SM som går om ungefär en och en halv månad. Då jäklar ska jag rida ordentligt och slippa dessa onödiga nedslag som jag och Ture vanligtvis faktiskt inte brukar ha!
















Kommentarer
Postat av: Sofia

fina bilder!

2009-08-02 @ 16:33:00
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Anonym

hästen verkar inte så glad idag

2009-08-02 @ 17:52:55
Postat av: Ida

åh, till umeå! Spännande! Kanske man hinner se på dig då man ändå är där :)

2009-08-02 @ 19:19:41
Postat av: Erika

Lycka till till inhomhus-SM! Men en sak som jag har tänkt på. Först vill jag säga att jag aldrig har hoppat hinder eller banor på de höjder som du tävlar på, men en sak som har slagit mig är det här med att han river. På filmerna du har laddat upp ser han ibland (bitvis) lite "loj" ut. Att han inte riktigt har trycket i sig. Jag tror att du kanske måste hålla honom vaken, alert efter varje hinder. Så att han behåller sin galopp, aktion, uppmärksamhet och så han måste tänka lite mer på hindret än att bara hoppa "hinder efter hinder". En enkel beskrivning kan väl vara att hålla honom vaken hela tiden, så att han inte "slöar till" och är ouppmärksam. Men som sagt, bara en sak som jag tänkt på :p

2009-08-02 @ 21:14:14
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: Anonym

fina bilder!



kollade onlineresultaten o såg att ni blev uteslutna i någon 140 klass?

2009-08-02 @ 22:22:35
Postat av: mattis

vad synd :( lycka till i inomhus sm :D

2009-08-02 @ 22:44:05
URL: http://ryttaremedponny.blogg.se/
Postat av: Mikaela

anonym - Kollade upp det :S Det står att jag startat en 140 på lördag morgon, vilket är jättekonstigt för det gjorde jag inte alls! Hoppade endast tre klasser denna helg - dom jag skrivit om här på bloggen. Jag tror att det kan vara så att jag från början var anmäld till denna klass, men sen glömt att stryka mig och då satte de mig som utesluten. Måste kolla upp det mer ordentligt - man vill ju inte stå som utesluten i en klass man inte ens startat!

2009-08-02 @ 23:37:08
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

jaha okej. dåligt av dom o skriva utesluten då...

jag började änna undra, tyckte inte att det kunde stämma. ni stannar ju inte ut er ;)



förresten, såg dig i falsterbo ;) du satt framför mig när det var någon hoppning. kommer inte ihåg vilken. mjukis o flip-flops hade du om det var du ;) hehe

2009-08-03 @ 15:55:53
Postat av: Veronica

Jag såg dig i Hammarö, när du skrittade runt på Stallområdet :) Alltid kul att känna igen folk som man sett bilder, filmer och läst om på internet ;) Såg dock aldrig när du hoppade :P

Jag var där och skötte John Hickeys hästar :)

2009-08-03 @ 21:19:50
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: Veronica

Jag såg dig i Hammarö, när du skrittade runt på Stallområdet :) Alltid kul att känna igen folk som man sett bilder, filmer och läst om på internet ;) Såg dock aldrig när du hoppade :P

Var där och skötte John Hickeys hästar :)

2009-08-03 @ 21:21:24
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0