Dagens ridpass

Gick som vanligt två promenader med Wembley.

Sen red jag Ture på ängen. Hoppade lite små-skutt på terränghindren där, och sen körde jag lite vanligt markarbete också. Han kändes väldigt fin faktiskt!

Sen provade jag att longera Lizza med pessoaselen. Hon gick bra och det såg ut som om hon jobbade bra med ryggen samtidigt som hon var väldigt avslappnad, iaf i traven. I galoppen spänner hon sig fortfarande lite och sökte sig inte framåt neråt  på samma sätt. Ville inte spänna selen för hårt heller eftersom det var första gången hon longerades med den, så hon fick helt enkelt gå i lite för hög form den största delen av galoppasset. Men stundtals slappnade hon faktiskt av även här!

Har läst era kommentater angående Pessoa-selen för ett par inlägg sedan och ser att väldigt många av er är oerhört negativa. Kan skriva ett nytt inlägg snart om hur jag upplever selen nu efter två longeringspass med den!


Hade den som sagt väldigt lös för att inte pressa henne för mycket, men spände den en aning mer än det här i slutet. Den behöver faktiskt inte sitta så hårt, tycker hästarna verkar jobba bra ändå!


Kommentarer
Postat av: juse

hihi lite kul den hästen som jag brukar rida heter också ture :)

2009-08-21 @ 17:29:20
URL: http://kooo.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0