Dagens ridpass 2

Red ju som sagt Ture på volten. Det var inget mysigt pass direkt, det verkligen HÄLLDE ner regn hela tiden! Både jag och Ture blev helt dyngsura.

I början i uppvärmningen/markarbetet gick han iaf skitbra! Var superlydig, ihop och mjuk i kroppen. Sen hoppade jag runt lite planlöst på några små-hinder som stod uppe. Även då kändes han jättefin! Efter det höjde jag upp en kompination (räcke, oxer) samt ett räcke till ungefär 140. Hoppade runt några gånger, och då kändes han inte alls lika bra. Han var seg som en filbunke och var i massa bommar. Kändes inte alls som vanligt med andra ord. Fösökte "pigga upp" honom genom att köra tempoväxlingar, men han var fortfarande seg och bjöd liksom inte.

Kan ju bero på att det spöregnade och att banan blev lite tung men ändå... Nu ska jag iaf öka på hans foderstat samt raka honom om ngn dag!


inte en bild från idag

Kommentarer
Postat av: Johanna

SVAR - Tack! =) Det var bara del 1, uppsatsen var 15 A4-sidor, så mer läsning kommer =)

2009-08-18 @ 21:36:11
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/
Postat av: Hanna P

det nog så, men ändå tråkigt att han inte svarade!

2009-08-18 @ 21:40:02
URL: http://www.hannapersson.com
Postat av: Anonym

Usch ja, jag tränade i regnet idag jag med.

Har du något tips för att få en mer följsam hand över hindrena? =)

2009-08-18 @ 22:04:22
Postat av: Anonym

Kotledsinflammation...? Långsökt, jag vet. Men min en är precis så här i ridningen när det är på gång.

2009-08-19 @ 09:02:48
Postat av: ulrika

Ska du vara med på leksands fälttävlan i helgen på din ponny? såg ditt namn på starlistorna?;)

2009-08-19 @ 10:36:53
URL: http://ulrikaasplund.blogg.se/
Postat av: Mikaela

anonym - nja, att alltid försöka tänka på det, kanske be någon att säga till dig varje gång du hoppar eller nåt.



Anonym - Jag ser ingen hälta alls, hoppas vekrligen inte det!



Ulrika - Nope åkte aldrig dit för har inte hunnit träna nåt.

2009-08-23 @ 22:26:28
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0