Tävling i Roo Gård med Lizza

Eftersom hon jag åkte med skulle hoppa första klassen, och jag och Lizza skulle hoppa den sista klassen blev det väldigt mycket väntan. Stackars Lizza fick stå i transporten hur länge som helst! Självklart gick jag ut och gick med henne ett par ggr. Trodde ändå att det skulle leda till att hon blev superpigg och övertänd, men icke sa nicke. Hon var superlugn när jag red fram och hur avslappnad som helst, hon som burkar vara lite stissig och väldigt pigg!

Väl på banan var hon fortfarande väldigt lugn. Och hon som brukar vara så otroligt rädd om sig (har bara rivit en ända gång tidigare under hela tiden jag ägt henne), rev två små skiträcken. Det första var ett grått plank. Vi kom nog lite nära och det var ur sväng så hon hann kanske inte riktigt se det, så hon hann inte upp med fram. Den andra rivningen kom pga ett missförstånd. Jag tyckte vi skulle hoppa av, men hon la in ett extra. Snäll som hon är försöker hon såklart att hoppa ändå, men hon rev ganska rejält. Annars kändes hon fin, hon var inte i ngt annat hinder och överhoppade sig inte, men hon var som sagt inte alls lika taggad som vanligt. Hon kändes liksom lite matt.

Min gissning är att hon var utmattad efter den långa dagen i transporten. Hon som är van att gå ute dygnet runt. Aja hon har alla fall fått ett snäpp mer erfarenhet och rutin!


Kommentarer
Postat av: Pia

Du tävlade på roogård samtidigt som min kompis, roligtroligt =)!

2009-08-22 @ 19:35:05
URL: http://allaslillapiia.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Man kan ite alltid ligga på topp ;) Stog hon i transporten Hela dagen? Eller var ni ute och gick med henne? Om hon stog i transporten hela dagen innan start så förmodar jag att det blev varmt inne i släpet! Om väntan är lång tkr jag att man istället gå med hästarna då och då för att få dom att röra på sig, inte bli stela, få igång blodcirkulationen. Om jag hade stått i ett släpt hela dagen hade jag förmdoligen inte orkat gå ett steg när jag väl fick gå ut!

2009-08-22 @ 19:56:47
Postat av: matilda

när ska ni sälja henne?

tycker verkligen att hon är jätte läcker

2009-08-22 @ 19:58:24
URL: http://mittdjurliv.blogg.se/
Postat av: Danijela - fotoblogg

Kommer det en film? =)

2009-08-22 @ 19:58:47
URL: http://danijelaandric.blogg.se/
Postat av: julia

till den anonyma; det stog i texten att hon var ute & gick med henne då & då -.- xP

2009-08-22 @ 21:25:27
Postat av: Anonym

Sorry, missade det!

2009-08-22 @ 21:38:36
Postat av: Lina

Äh, hon är väl rätt grön än så länge och att stå i transport hela dagen är ju ingen höjdare.

Det går nog mycket bättre nästa gång :)

2009-08-23 @ 14:36:16
URL: http://slevins.blogg.se/
Postat av: Hanna P

ja som sagt det kan ju vara nyttigt att göra fel ibland så man vet vad man ska undvika!

2009-08-23 @ 16:02:17
URL: http://www.hannapersson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0