Wembley

Longerade Wembley en stund idag. Tyckte dock att han såg halt ut... Vet inte om jag inbillade mig, hoppas det! Ska be mamma kolla på honom i morgon iaf.

Förstår liksom inte varför han skulle vara halt nu. Det enda han gjort dom senaste dagarna är att gå ute i hagen och gå på promenad med min brorsa (vi mutade honom lite haha). En dag ringde han och sa att Wembley var helt galen. Vi undrade vad han gjorde; bockade han? Sparkade han? Höll han på att hoppa omkring hela tiden? "Nej, men han går så jäkla snabbt!". Haha måste jag säga att han inte är varken hästvan eller hästintresserad?

Aja, tillbaka till ämnet. Han kan ju ha vrickat sig eller något? Kan inte komma på någon annan anledning till att han skulle vara halt faktiskt... Men hoppas som sagt på att han inte ens är det. Och skulle han vara det kommer ändå veterinären ut på tisdag, så isf får han väl kolla på honom då.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kan inte vara så att han helt enkelt kan vara stel och lite knacklig nu när du har varit bort? även fast din bror har gått med han så kan det ju hända att det kanske inte har varit på det sättet du har gått med W. :)

2009-08-03 @ 08:34:17
Postat av: Hanna P

att han vrickat till sig lite i hagen låter ju inte helt otroligt, hoppas dock att han inte gjort det!

2009-08-03 @ 09:59:28
URL: http://www.hannapersson.com
Postat av: hej.

Hej. jätte kul blogg som jag tycker är rolig att följa=) jag har en fråga. hur ofta hoppar du dina hästar??? jag tycker det verkar som om du gör det ganska ofta? de flesta hoppryttare brukar ju inte göra det mer än 1 gång i veckan plus ev tävlinar?. tex malin b hon rider bara ett arbete med bommar och hoppar bara på tävlinar. kan du inte ta upp det i ett inlägg och disskutera tex hur du gör med dina ev dom du känner hur dom lägger upp hopppassen på en vecka osv.

igen jätte kul blogg=)

/bella

2009-08-03 @ 10:25:25
Postat av: N

oj, jag har verkligen inte fått uppfattningen av att de flesta bara hoppar en gång i veckan. själv hoppar jag flera gånger i veckan, småhinder sliter inget, men höga hínder hoppas mer sällan. Vet flera som säger att bommar och småhinder kan hoppas varje dag..

2009-08-03 @ 12:23:41
Postat av: Bella

Håller med förgående inlägg. Att rida bommar, upphöjda bommar, småhinder är inget som sliter på hästen. Är stärkande plus att man själv själv som ryttare får chansen att hitta "rätt känsla" över hinder. Min pålle ridas över hinder, bommar ca 3 ggr i veckan. Då pratar vi småhinder på max 1 m. Mycket serier, studsar eller dylikt för att träna reaktionssnabbhet,styrka och smidighet!



Till mikaela: Hoppas det inte är något allvarligt. är lätt hänt med en vrickning. Det kan tyvärr ta ett tag innan det går över helt. Man vet ju själv hur det känns att stuka foten. Hoppas på det bästa=)

2009-08-03 @ 12:27:13
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Hoppas det bara var inbillning då :)

2009-08-03 @ 13:02:16
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: sandra

uppdatera mera:)

2009-08-03 @ 13:59:48
Postat av: A

Det kan va "bara" att han är låst i sin ena bogmuskel. Om det syntes i ena varvet, och att han såg halt ut på det innre benet alltså lite att han nickar, då tror jag det är en stel bogmuskel,(kan ju va ngt i tex en hov oxå för då brukar de "nicka" i samma varv), och det borde värma ur efter en stunds longering så det kan du kolla själv. Om han däremot höjer huvudet så sitter det på det andra benet (ytter alltså) och är ofta en riktig hälta då, i en led tex kota el knä. Om vi snackar framben nu alltså. Bak är lite svårare att se hältor på. Men jag tror på en stel muskulatur nu när han inte blivit riden och fått jobba sig varm på några dagar.

2009-08-03 @ 18:28:20
Postat av: Jessica

haha, vilken gullig brorsa du har :)

2009-08-05 @ 03:13:29
Postat av: Mikaela svarar

Han är fortfarande halt Wembley =( Får just nu metacam, ska in till vet. om en vecka, får se vad det är =(



hej - Håller med N och Bella, småhinder tex studs och sånt hoppar jag gärna många gånger i veckan. Högre hinder hoppar jag dock inte så ofta. Det beror ju på vilken häst också, samt hur den känns för dagen. Tack så mycket :D



2009-08-06 @ 22:18:59
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0