Dagen

Longerade Zazou idag. Det var väl inget lyckat pass direkt. Jag ingen longpiska med mig, så hon stannade och vände in mot mitten stup i kvarten. Vet inte om hon inte fattade eller om hon inte ville. Det kändes mest som det förstnämda, hon var lite förvirrad och ibland lite stressad. Så det blev ett väldigt lugnt pass med mest skritt och trav. Provade dock fatta galopp ett par gånger, och shit vilka sparkar hon gjorde! Typ hela ryggen helt lodrätt. Hade man suttit på då hade man garanterat flygit som en vante!

I slutet gick det lite bättre, framförallt i vänstervarv. Då kunde hon trava ganska många varv avslappnat och bra. Fin trav har hon iaf, inga släpande ben i sikte här inte!



Mamma ska rida Ture en stund på volten lite senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: emma

första kommentaren! haha, har en fråga:

hur lång är du?



älskar din blogg!

2009-12-10 @ 18:26:31
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Om du glömmer spöet någon mer gång så kan du prova vifta lite med longerlinan, det brukar funka det med!



I somras jobbade jag i ett salustall & där hade jag en häst som var jätterädd för pisk, han blev helstressad & det gick inte.. Honom fick jag bara vifta & smacka på :) Dock lyckades jag träna bort hans piskrädsla också så det gick bra sen, men till en början så funkade longerlinan bra :)

2009-12-10 @ 18:46:05
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Du har väldigt fina hästar.:) Det är jättekul att läsa din blogg, men en fråga bara. kan inte du göra ett inlägg där man kan få lite tips vad man kan göra för att bli bra.



jag menar, jag rider fortfarande ponny och skulle gärna vilja bli bättre och klättra lite i klasserna. har du några tips och så?

:D

2009-12-10 @ 18:49:33
Postat av: Anonym

Hon är så söt!

2009-12-10 @ 19:45:36
Postat av: Anonym

Gud va söt! =) När kommmer svaren på alla frågor?

2009-12-10 @ 20:28:27
Postat av: filippa

jag gillar din blogg :)

2009-12-10 @ 22:57:56
Postat av: Hanna

Min häst gör precis likadant och i galoppen blir hon helvild ibland. Det jag gjorde i början för att få henne att gå kvar på volten var att stöta långpiskens "handtag" mot henne så fort hon var på väg att vända in. På så vis fick hon respekt för mig (vilket hon inte hade innan) eftersom det var precis som hästarna gör själva för att mota bort varandra. Numera behöver jag bara ta ett steg fram mot henne om hon vill vända in, samt vifta lite med "bakarmen" dvs höger arm i vänster varv. Se till att du inte hamnar "framför" henne för det kan tolkas som att du vill få henne att stanna, men det visste du säkert redan :)

2009-12-10 @ 23:55:27
URL: http://smuttilation.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej :) bara en fråga, när du har ridit flera hästar per dag. Fryser du inte ihjäl?!?! haha. Du förstår säkert att jag menar nu på vintern:) Jag fryser nästan alltid när jag rider, förutom om jag åker iväg o tränar eller rider ett ordentligt pass själv, men annars brrr!! Och det är när jag bara rider en häst, klarar inte o rida två på raken när det är så kallt:P Nu blir det lite långt men jag undrar bara också om du inte är intresserad att ha ett föl? så du har en häst du kan följa o träna ända från början :) Jättebra blogg!!! Kram

2009-12-11 @ 13:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0