Så, vad har hästarna gjort när jag varit borta?

Ture har haft en hovböld. I söndags tyckte jag han kändes lite ojämn. Såg dock inget sår och kände ingen värme i varken hoven eller benet. Det var faktiskt därför jag longerade honom i tisdags, för att se om han verkligen var halt. Och det tyckte jag han var. Ville inte skriva något innan jag visste vad det var. Han var inte mycket halt, utan bara pyttelite. Kände igenom hela honom, men hittade fortfarande inge ovanligt. Tyckte det var konstigt att någon förslitningsskada/inflamation skulle krypa fram såhär precis när jag börjat trappa ner inför vilan, men tänke att han kanske skulle må bra av att vila några dagar när vi var borta, så skulle han kanske vara bra sen. Lite senare var han dock varm i hoven och hans ben svullnade upp. Vi var ju inte hemma då, men jag förstod att det var en hovböld. Veterinären kom iut och bekräftade det, samt skar upp ett snitt i hoven så att varet skulle komma ut. Så nu borde han vara frisk, ska springa med honom idag!

Zazou har fått gå några promenader, men annars har hon inte motionerat mycket. Hon lär ju vara hyffsat pigg idag om jag känner henne rätt! Men nu ska jag ut och rida så hon får springa av sig lite!

Oj vad dåligt skrivet det här inlägget blev, men jag hinner inte fixa till det nu


Kommentarer
Postat av: Ebba

Det känns som att dina hästar har hovbölder väldigt ofta?

2009-12-07 @ 14:59:20
Postat av: Lovisa

Stackars Ture.=(

2009-12-07 @ 15:05:14
Postat av: Anonym

HÄSTAR FINNS INTE!!!1

Postat av: HÄSTAR FINNS INTE!!!1

HÄSTAR FINNS INTE!!!1

2009-12-08 @ 09:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0