Dagens ridpass

Red först Wembley på volten. Hoppade lite studs samt ett räcke på volt. I studsen landade han i rätt galopp i båda varven, men på räcket hade han en tendens att landa i vänster galopp även i högervarv. Det är inge bra, då blir det lätt så att han kommer i obalans och springer iväg efter hindret när jag ska byta.

Eftersom jag var borta hela dagen hann jag inte rida alla tre, utan mamma fick rida Ture samtidigt som jag red Lizza på volten. Gud vad fin hon var i traven! I början var hon lite motsträvig i vänster varv, men efter att jag ridit loss det ordentligt så gick hon stadigt i form hela tiden! I galoppen är det dock fortfarande mycket kvar att jobba med, så fort man fattar galopp blir hon spänd som en stålfjäder och väldigt pigg. I slutet av passet gick hon dock avslappnat, men endast i ett lite högre tempo. Hon orkar inte riktigt samla sig i form än.
Hoppade lite studs också för första gången. Tror inte hon har gjort det så mycket för hon rusade lite, men hon skötte det bra! Hoppade även ett par små väldigt konstiga hinder som hon skuttade över utan att titta.


Kommentarer
Postat av: Elin

Gud vad roligt det måste vara att ha Lizza som ett eget litet projekt! Hon ser väldigt fin ut! Vart köper ni era hästar? Fin blogg!

2009-07-03 @ 22:52:19
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: Micaela

Jag har haft Lizzatte ett år på foder och lämmnade tbx henne för en månad sen. Kul att få reda på vart hon har hamnat och jag är säker på att hon har det jättebra!. Skulle väldigt gärna vilja ha din msn. Superfin blogg!

2009-07-04 @ 08:31:52
Postat av: Anonym

www.ridstovel.se?boot=6785



Rösta? (aa' lr tävla ni med :D

2009-07-04 @ 10:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0