Dagens ridpass

Red ut på Lizza. Blev ganska mycket skritt på kalhyggen samt galopp på grusvägarna. Hon kändes fin, ovanligt lugn faktiskt!


Sen red jag Ture på volten. Hoppade "klockan" (övningen som jag beskrivit här). Idag hade jag dock istället för bommar på marken små hinder, kanske 50 cm höga. Varierade galoppsprången mellan 3-5 genom att dels ändra längden på galoppsprången, dels att ändra storleken på cirkeln, dvs skära eller ta ut svängen mot varje hinder.

Ture kändes fin. Tyckte dock att det var aningen för svårt att korta än vad det ska vara. Hade iof hindren ganska nära varandra, men jag skulle önskat att vi kunde kortat längden på galoppsprången ett snäpp till.

Sen gjorde jag mycket tempoväxlingar samt galopp-skritt-galopp. Det gick bra, tycker han börjar acceptera handen mer och mer. Även om jag tog tag i honom lite ordentligt ett par gånger, så var det inge tjaffs med huvudet alls.


Kommentarer
Postat av: Hanna P

2009-07-23 @ 20:21:28
URL: http://h
Postat av: Hanna P

(gud vad jag strular till det med kommentarerna idag) skulle bara säga att jag tycker att han ser väldigt fin ut :)

2009-07-23 @ 20:22:16
URL: http://www.hannapersson.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0