Dagens ridpass

Red Ture en runda i skogen. Trots att jag red mitt i värmen var han superpigg och stundtals lite stark. Jobbade mycket med sidförande hjälper i galopp på grusvägarna, samt skrittade lite i skogen.

Sen red jag Wembley på volten. Provade Nova bett idag för andra gången. Första gången tyckte jag ju att det inte kändes någon skillnad från när jag hade vanligt tränsbett, men idag kände jag faktiskt lite skillnad. Dels så kan han inte knapra på bettet lika mycket när han har ett rakt, oböjligt bett, och dels så kunde jag "ta tag" i honom lite bättre utan lika mycket tjafs.
Hoppade samma studs som jag hoppade med Ture igår. La först ner ytterkant på dom höga bommarna, och hoppade så 4 gånger åt varje håll (med en skrittpaus emellan). La sedan upp dom igen och hoppade 4 gånger till i varje varv. Man märker att han tycker det är lite svårare än vad Ture gör, iom att han liksom är lite långsammare i sina rörelser. Men han klarade det bra iaf!



Ikväll åker vi på hoppträning för första gången med Lizza. Spännande att se hur hon sköter sig! ;)

Kommentarer
Postat av: Beundrare

Hihi, kan du inte lägga ut några enstaka bilder på hur det ser ut inne i transporten och lite sånt smått&gott? :D

2009-07-08 @ 17:23:11
Postat av: matilda

hej då måste du lägga upp bilder eller en film=) och gärna fler bilder på transpoert och dyl

super bra blogg

2009-07-08 @ 17:27:33
Postat av: Frida

Han är så fin<3 jag ska också ha skimmel när jag skaffar häst nästa år finns faktist några fina på hastnet som iaf gått 110.



Hoppas träningen går bra :D



Ha de bra <3 tack för att du hjäpte mig med min headern :)

2009-07-08 @ 17:34:42
URL: http://fridieee.blogg.se/
Postat av: Mikaela svarar

Beundrare - Haha jo det kan jag väl göra! =)



Matilda - Ska be mamma filma =) Tack! :D



Frida - Tack :D Haha men frida då, en bra häst har ingen färg ;)



Ingen orsak :D <3

2009-07-08 @ 18:04:12
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Frida

Ne men helst skimmel då :D (a)

2009-07-09 @ 09:39:33
URL: http://fridieee.blogg.se/
Postat av: amanda

Jätte fin häst :)

2009-07-09 @ 09:48:18
URL: http://amandasfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0