Första kvalet

Varför kan det aldrig gå riktigt bra för mig på SM? Det vilar någon sorts förbannelse över mig på SM alltså... Första kvalet gick ju "bara" i 135, och det borde faktiskt jag och Ture vara ganska säkra i. Men vi rev två hinder, fick 8 fel alltså. Två VÄLDIGT onödiga rivningar dessutom. Först rev vi trean, den rivningen tar jag helt på mig själv. Jag satt och sov och var väldigt okoncenrerad i svängen, hörde till och med vad publiken sa när jag red förbi. Det är aldrig ett gott tecken. När det sedan kom en ganska rejäl oxer typ tre galoppsprång senare, rev vi såklart den. Var väl typ den enda som rev den, det var inte en av svårgheterna på banan direkt, som för övrigt var väldigt tekniskt. Hindren kom fort som attan hela tiden! Den andra rivningen kom på hinder nummer 11 som var en kombination med trippel och sen ett räcke. Räcket rullade ner, väldigt öndöigt även det. I allmänhet kändes det fatiskt inte som en så bra runda. Jag vet inte riktigt vad jag gjorde, men vi fick aldrig något riktigt flyt utan det blev lite hackigt liksom...



Det andra kvalet skulle ju ha gått idag, men det blev inställt för att det regnar så himla mycket, samtidigt som det är typ storm. Banan är som välling ungefär. Hoppas verkligen det torkar upp lite tills imorgon, dom flyttade kvalet dit. Tävlade alltså ingenting idag, känns lite underligt faktiskt. Det var inte det man var inställd på direkt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tråkigt att de inte gick så bra som du hoppats! Har oxå haft riktigt oflyt med SM förut när jag tävlade mkt, red 3 SM i rad där jag blev utesluten av olika anledningar men på mitt 5:e SM tog jag silver! Så kämpa på de kommer ska du se, tyvärr kan man inte alltid pricka in den bästa formen till de viktigaste tävlingarna! Lycka till!

2009-07-31 @ 19:31:17
Postat av: Jennifer

Tråkigt, men det tar ni igen imorgon! :D

2009-07-31 @ 19:43:09
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/
Postat av: Erika

Hoppas det går bättre imorgon!

2009-07-31 @ 20:02:20
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: joanna

Nej vad synd:( Ni får ta igen det imorgon då!

2009-07-31 @ 20:13:17
Postat av: evelina

Jag vet hur det känns, men bara att ta åt sig det som var bra och ha med en bra känsla in till nästa klass! Lycka till!

2009-07-31 @ 21:39:33
URL: http://evlinn.bloggproffs.se
Postat av: josefin

Hej ville bara säga att jag tycker din blogg är jättebra med olika övningar osså! :) Tycker du rider jättebra, hoppas det går bättre andra kvalet! Lycka till!

2009-08-01 @ 06:53:49
URL: http://josefinz.bloggsida.se
Postat av: Sara

Kan du inte ha en fråge stund nu igen? haha,känns som de var igrå men man får nya fråger upp i huvudet så fort man läser ett inlägg.Hoppas nästa kvalet går bättre för dig,jobbigt med regnig gräsbana de blir snorhalt:)

2009-08-01 @ 13:00:52
Postat av: Modesty

Synd med at de regnar,och hoppas de går bättre för dig=)

2009-08-01 @ 13:02:15
URL: http://skaneflickan.blogg.se/
Postat av: Hanna P

usch vad tråkigt att det inte gick hela vägen!

2009-08-02 @ 17:59:55
URL: http://www.hannapersson.com
Postat av: Anonym

konstigt, jag har inte kunnat sett dina inlägg härifrån förrns nu:o nu får jag äntligen se hur det gick på SMet:D

2009-08-05 @ 15:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0