Tävling med Lizza dag 2

Debuterade ju som sagt LB idag, första gången i hela Lizzas liv dessutom! Och idag kom orutinen fram. Hon kändes betydligt tröttare både mentalt och fysiskt än igår. Ändå hoppade hon majoriteten av sprången minst 2 dm över, och då blev hon ju ännu tröttare - typiskt orutin.  

Till resultatet då - hon smet på sidan två gånger. Annars var hon fin, även om både jag och hon fick kämpa betydligt mer än igår! Hon var inte nära att riva något iaf, hon överhoppade sig som sagt en del, och det där att hon springer på sidan är jag övertygad om att det kommer försvinna när hon fått lite mer rutin!

Nu i efterhand var det kanske lite dumt att starta idag med, alla nya intryck och de två klasserna igår hade bevisligen satt sina spår. Hon var inte alls lika pigg och "på" som igår. Men det är alltid lätt att vara efterklok! Hon klarade ju trots allt hela banan (inklusive en kombination, som när jag gick banan kom på att jag aldrig hoppat med henne. Haha oops).

Jag är iaf nöjd med dagen! Och jag har än en gång fått bevisat att hoppa, det kan hon den lilla pållen ;)

Idag blev det lite bilder:











Kommentarer
Postat av: Frida

Ni kommer ju hinna till LA innan jag och Ghost ska tävla LC!!! Jag känner pressen... Ska du till Rimbo 15:e augusti med henne?

2009-07-12 @ 17:49:09
URL: http://fridieee.blogg.se/
Postat av: rebecca

hon är verkligen fin! som du säger, behövs lite rutin ännu, men det kommer!! :) mikaela du är jätteduktig, min förebild!

2009-07-12 @ 18:02:23
Postat av: Danai

Gud vad du är duktig! Fäljer din blogg med stoooort intresse, trots att jag annars inte är så förtjust i dem ;) O Du rider GRYMT bra :D Och Lizza är j inte liiite fin heller ;)

2009-07-12 @ 18:27:50
Postat av: linn

wow vilken språngkurva den hästen har

2009-07-12 @ 18:33:49
Postat av: Jennifer

Gillar verkligen det där tränset ;)

2009-07-12 @ 19:11:08
URL: http://jennifersumar.blogg.se/
Postat av: isabella

va söt hon är =) filmade ni?

2009-07-12 @ 21:13:53
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hon hoppar riktigt bra! Har du ingen film från dagen ? :)

2009-07-12 @ 21:27:07
Postat av: Jk

hon är så tjusig lilla ponnyn :) snygga bilder också, gillar den sista huvudbilden massa :)

2009-07-12 @ 21:37:50
URL: http://jjessica.blogg.se/
Postat av: molle

shiet!

den hästen kan hoppa!

riktigt fin blogg!

2009-07-12 @ 21:40:17
Postat av: Cajsa

Grattis! det är en så himla söt ponny du har! Är avundsjuk. Hon ser ut som min förra häst, smokey!Efetersom att du tävlar så mycket, och du ligger bra till hela tiden, så måste du ha många rosetter, skulle inte du kunna räkna och fota allesammans tillsammans på ett fota. Så att man får se hur många det är!Kram tack på förhand.

2009-07-12 @ 21:53:28
Postat av: cajsa

Va kul grattis. Hon är så himla fin, har gått och kärat ner mig i henne. Jag skulle bara vilja fråga dig en sak, när jag såg på din video om din familjs gård. Så visade du ditt hus. Det var asss snyggt. Skulle inte du kunna visa ditt rum och lite mer, Om det är okej med dig och din familj. Skulle vara jättekul!jag vet att du har en hästblogg, men det skulle vara jättekul att se! taack på förhand. Kram och ha det bra! Hälsa hem och till dina underbara hästar! kram hejdå! Förlåt för att jag skriver detta igen, men jag vill så gärna. Ha det bra!!

2009-07-12 @ 21:56:01
Postat av: isabella

japp nu vill vi ha bild på dina rosetter ;p

2009-07-12 @ 22:42:41
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: Rebecca

vilken söt liten dam :D

Min ponny hette faktiskt oxå Lizett :D

2009-07-12 @ 23:28:58
URL: http://rebeccarichard.blogg.se/
Postat av: JULIA

herregud vad hon är högt över, inte konstigt att hon blir trött när hon tar i så mkt ;D

2009-07-13 @ 09:37:23
URL: http://juliaosterlen.webblogg.se/
Postat av: my

bra jobbat!! :D så gulligt det ser ut när hon hoppar så högt över, men galet opraktiskt xD ser ut som om hon tittar ner lite extra på vattenmattan också, är hon lite försiktig av sig? ^^

2009-07-20 @ 21:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0