Dagens ridpass

Red båda hästarna på volten idag.

Först red jag Ture. Han var verkligen superfin! Hur lätt i handen som helst och väldigt mjuk i munnen, eller i hela kroppen faktiskt. Hoppade lite studs och travade lite cavalettis.





Wembley däremot kändes inte lika superbra. Red dressyr, travade även lite cavalettis. Visst, han var fin, men jag skulle fortfarande önska att han gick i en lite lägre och längre form. Stundtals gjorde han det, men dom studerna är fortfarande för korta. Jag har svårt att få honom gå i en lägre form även över cavalettisarna.
För övrigt gick han dock bra. Gjorde mycket galopp-skritt-galopp och då var han väldigt lydig och fin.




Kommentarer
Postat av: Sara

Hej mikaela! Jag letar efter en bra praktikplats i tävlingstall eller försäljningsstall helst i Stockholms området då jag själv bor i täby men andra orter fungerar också om dom kan erbjuda boende :) Om du vet nått vore jag jätte glad om du kunde svara!

Ha det så bra hälsningar ,Sara

2009-06-21 @ 23:56:02
Postat av: JULIA

SVAR: Ohh, tack! Som du ser på bilderna så är det svårt att slita sig från honom (jag är ju grymt för stor egentligen). Men jag sitter stadigt tills jag nuddar marken med tårna xD

2009-06-22 @ 00:51:16
URL: http://lifeofpersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

fina bilder! måste fråga, har du löshår eller är det ditt egna? otroligt vackert hår iaf! :)

2009-06-22 @ 01:09:16
Postat av: JULIA

Helt galet vilken fin blogg du har fått till, jag skulle gå och lägga mig tidigt ikv för att kunna åka till stallet tidigt, men så hittade jag din kommentar på min blogg och nu har jag suttit och läst din blogg i snart 2h. Man fastnar helt enkelt. :D

2009-06-22 @ 01:48:46
URL: http://lifeofpersson.blogg.se/
Postat av: Cicci

Du vågar inte fuska med en hjälptygel ett tag på honom för att få honom släppa till? Annars kan du ju prova att ha lite lägre cavalettis med längre avstånd också, och kanske på böjt spår. Så han får töja sig och stretcha ryggen. Min häst är också rätt spänd i överlinjen och kan "knäppa av" lite. Brukar använda sådana cavalettis då jag tömkör henne.

2009-06-22 @ 08:27:33
URL: http://ciccieurenius.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inte så lätt för dem att gå i lång låg form om sadeln är för smal. Den trycker ju rakt ner i ryggmuskulaturen. Då vill de ta upp huvudet för att slippa det trycket. Prova att rid barbacka ska du se att du får han lång och låg!

2009-06-22 @ 11:30:47
Postat av: elin

hej! har du något tips till mig och min ponny? tkr att han hoppar bra, men han kan vara lite slarvig med bakbenen ibland. mvh elin

2009-06-22 @ 12:27:54
Postat av: Therese

hej!

Har du tips på något bra försäljningsstall här runt stockholmsområdet? Vill också köpa en mindre rutinderad häst och rida till.



Mvh/Therese

2009-06-22 @ 13:03:10
Postat av: Mikaela svarar

*Sara - Det låter ju jätteoligt! Tyvärr kan jag inte komma på något just nu på rak arm, men skriver igen om jag kommer på något! Lycka till iaf!



Anonym - Åh tack så mycket! Det är mitt egna :)



Julia - Tack så jättemycket vad glad jag blir! Haha det känner jag igen :p



Cicci - Jo jag har också funderat på att använda graman, men det fick jag inte enligt kiropraktorn. Anledningen var att hästen ofta "fuskar" då tydligen :p Faktum är att dessa cavalettis var ganska långa, men ska prova ha dom på börjt spår! :)



Anonym - Ursäkta men hur vet du att den är för smal? :S Och i förrgår gick han faktiskt super bra med samma sadel.



Elin - Tror jag svarade dig i sadelinlägges-kommentarerna. :)



Therese - Det vi var på låg utanför Uppsala, men det vet jag inte om det var något försäljningsstall egentligen... Det hette iaf börjedals gård. Vet några bra i göteborgsområdet och lite mer söder ut där, men har tyvärr ingen erfarenhet av något här i stockholmsområdet precis... Det jag brukar göra är att leta på annonser, och där har jag hittat flera fina! :) lycka till, hoppas du hittar någon! :)*



2009-06-22 @ 13:15:11
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Mikaela!

Jag ville bara lämna en kommentar och berömma dig för din otroligt fina blogg. Från första början när jag började läsa denna så kändes det löjligt, fick direkt känslan av "bortskämd snorunge", som det tyvärr är ganska lätt att få. Men något fick mig fast här, och kollar din blogg flera gånger per dag. Du har totalt ändrat min uppfattning om dig, du har fötterna på jorden, är OTROLIGT ödmjuk och att du sedan rider så otroligt fint och mjukt gör inte saken sämre :) Så fortsätt driva bloggen, jag tror att många fler än jag uppskattar den! Du kommer gå långt, och jag tänker följa dig på vägen! Lycka till med allt!!

2009-06-22 @ 13:27:11
Postat av: Anonym

Ang sadeln, man ser det tydligt även på bild, eftersom framvalvet är tom högre än bakvalvet. Men jag ville bara hjälpa till. Vet av egen erfarenhet att buteterna inte är så lättinpassade som alla säger. Vad är det för bomvidd på din? Men det går att bredda dem. Lycka till!

2009-06-22 @ 14:56:09
Postat av: Anonym

Flat sadel kallas det...

2009-06-22 @ 16:59:44
Postat av: Anonym

Jag vet.... Men det ska inte va så för den sakens skull. Den lutar bakåt, det syns tydligt.

2009-06-22 @ 18:04:02
Postat av: Anonym

Jag tycker nästan sadeln ser lite baksutten ut

2009-06-23 @ 00:06:43
Postat av: Anonym

2009-06-23 @ 00:11:02
Postat av: Fresh Design

Behöver du ny design till din blogg? Ta gärna en minut till att titta in på våran blogg och se vad vi kan erbjuda! Vi designar även efter dina önskemål!

2009-06-23 @ 00:11:16
URL: http://freshdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0