Dagens ridpass

Red Ture på volten. Fortsatte öva på galoppombyterna. Ni vet, jag ska ju försöka lära honom att byta i var fjärde steg. Detta är andra gången jag övar på det, och han var betydligt bättre än första gången. Speciellt i början av passet bytte han jättebra, men sen tror jag att han blev lite trött och förvirrad, så då la jag galoppombytena på hyllan och jobbade med tempoväxlingar i stället. Gjorde även lite galopppiruetter, eller iaf försök till piruetter. Det tycker jag är en jättebra samlingsövning! Det krävs verkligen att dom sätter under sig ordentligt, och har sin tygnd på bakbenen. Efter det galopperade jag några varv i så kort galopp jag kunde, alltså verkligen superkort. Sen ställde jag mig upp och bara lät honom galoppera runt i ett friskt tempo i en lång och låg form. Svettig och superfin var han!



Red även Wembley på volten (innan kiropraktorn var här alltså, dom ska ju ha någon vilodag efter en "behandling"). Skuttade runt lite på små kryss. Gjorde även försök till lite tempoväxlingar. Det går dock sämre än på Ture, men bara jag är lugn med handen och fösöker korta honom med sisten istället så går det hyffsat bra. Red inte ett så jättehårt pass, men han kändes helt ok! Blir spännande att se hur han känns i över morgon!

Kommentarer
Postat av: nicole

Hej!

Jag undrar var Ulanda och Wembley blev köpta ifrån? söker nämligen en hopphäst. :)

2009-06-17 @ 22:34:52
Postat av: rebecca

det skulle vara jätteroligt att se mer bilder från dina träningspass! :) förstår dock att man alltid inte har tillgång till fotograf.. men tack för en SUPERBRA blogg! :D

2009-06-17 @ 22:52:48
Postat av: sofia

Hej! Undrar av ren nyfikenhet hur det blir med ditt "sommarjobb" - ska du köpa en till häst?

Tack för en fantastiskt underhållande och bra blogg! Läser flera gånger per dag!

2009-06-18 @ 13:10:39
Postat av: Mikaela svarar

*nicole - Från ett försäljningsstall i Skåne, Tallbacka Gård.



Rebecca - Haha ja jag lyckas tvinga med mamma att fotografera ett par gånger i månaden, och dom bilderna är jag då tvungen att hushålla med haha. Men ska försöka få några nya snart :) Tack själv! :D



Sofia - Vi ska faktiskt åka och kolla på några i helgen :D Åh det är verkligen jätteoligt att höra, tack!*

2009-06-18 @ 13:32:21
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad är det för hjälm du har pöå bilden?

Vore kul om du skrev lite mer om vad du använder för utrustning också, alltså mer resencioner även på din utrustning :)

2009-06-22 @ 00:52:30
Postat av: Anonym

vad är det för hjälm du har pöå bilden?

Vore kul om du skrev lite mer om vad du använder för utrustning också, alltså mer resencioner även på din utrustning :)

2009-06-23 @ 00:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0