Ett tips

Ibland när jag rider Ture, framförallt i början av ridpasset, kan han kännas lite tung och hängande i handen. Då brukar jag släppa stigbyglarna och rida utan stigbyglar ett tag. Det brukar göra att han direkt går mycket bättre, blir mer ihop, och blir mycket lättare i handen. Vet inte riktigt varför, kanske har det att göra med att jag då blir tvungen att rida mer med sisten och då har lättare att få honom "på bakbenen", men det fungerar i alla fall väldigt bra!

Så det är absolut något jag kan rekommendera er om ni stöter på problemet att hästen känns hängande i handen - släpp stigbylgarna en stund!


Kommentarer
Postat av: anna

provade det idag, och d funkade faktiskt jätte bra! tack för tipset :D

2009-06-09 @ 12:49:26
Postat av: k

testade igår faktiskt! rider en ganska lång och stel häst men det gick faktiskt att få ihop henne väldigt bra mha tipset ! :D taack

2009-06-16 @ 10:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0