Läsarfråga

Du verkar så himla positiv och det går alltid bra för dej :)!!
har du aldrig några nergångar? :)

Svar:
Jo visst har jag det. Jag har dock varit på en del föreläsningar om mental träning, och har där lärt mig att det är väldigt viktigt att försöka tänka positivt hela tiden, att fokusera väldigt mycket på det som gått bra. Sen är det självklart viktigt att analysera varför det gick dålligt om det gjorde det, men man får absolut inte hänga sig fast vid det!

Om det till exempel går skit på ett träningspass, har ni säkert märkt att jag skriver något kort om det. Men sedan försöker jag skriva mins lika mycket om vad som gick bra, och gärna avsluta med något positivt. Jag vill komma ihåg vad som gick  bra, och ha en positiv grund att stå på inför nästa ridpass. Det bildar bättre förutsättningar för ett lyckat pass.

Kan faktiskt ta och skriva ett inlägg om mental träning, det är vädligt intressant tycker jag. Ett sådant inlägg kommer snart =)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag vill också gå på mental träning, det verkar så himla nyttigt! Spännande att läsa ditt inlägg om det sen :)

2009-06-17 @ 11:21:15
URL: http://nogg.se/AmandaG

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0