Ture på volten

Nu har jag ridit en av två hästar. Red Ture på volten, och efter middagen ska jag rida Wembley på volten också.

Ture gick riktigt bra, farmför allt i slutet. Körde ett rent markarbetes pass med inriktning på främst galoppombyten. Jag vet inte riktigt vad jag ska öva på när jag rider honom, så jag har bestämt mig för att försöka lära honom galoppombyten i var fjärde steg. Mitt slutmål är att han ska kunna varannat steg, men det lär ta ett tag att lära honom det.

Idag var det som sagt var fjärde steg som gällde. Kan väl inte påstå att just det gick superbra kanske. Tre byten i rad går oftast bra, men sen tar det stopp. För att vara första gången jag tränar på det är jag dock nöjd!

Sen körde jag lite lydnadsövningar också. Galopperade 10 steg, skrittade 5 steg, galopperade 10 steg osv. Körde även tempoväxlingar i galopp. Red 5 korta galoppsprång, 5 långa, 5 korta osv. På den här övningen var han jättefin, inge tjaffs alls! Eller lite tendenser till det i vänster varv i början, men annars superbra!



Kommentarer
Postat av: ellenor

Du verkar så himla positiv och det går alltid bra för dej :)!!

har du aldrig några nergångar? :)

2009-06-10 @ 20:16:48
URL: http://jumprider.blogg.se/
Postat av: Frida

Snyggt träns :) var har du köpt det??

2009-06-12 @ 23:30:01
Postat av: Mikaela svarar

ellenor - svarar i ett inlägg lite senare



Frida - Tack :) köpte det på göteborg horse show i topriders monter

2009-06-15 @ 23:29:05
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0