Dagens ridpass

Började med att rida ut Ture. Red en runda med bra förutsättningar för galopparbete. Passade även på att rida öppnor och slutor i galoppen på vägen. Han var riktigt pigg, men samtidigt lydig.

Sen tömkörde jag Nocke, samtidigt som mamma red fram Ulanda lite. Första gången hon red Ulanda. Det är roligt att få se sin häst från marken ibland! Jag måste säga att hon såg vädligt fin ut, iaf i traven. I galoppen blev hon väldigt tjafsig. Sen bytte vi, så att jag red Ulanda och mamma tömkörde Nocke. Ulanda var superfin! Hade en bom längst medellinjen som jag inriktade mig på. Galopperade stora volter, små volter, en åtta, ja allt möjligt över den där bommen. Tänk vad bara en liten bom kan göra träningen så mycket roligare, både för mig och för hästen!

Nocke var superfin vid tömkörningen. Tycker det är bra att variera träningen lite, och det är nyttigt för honom att arbeta utan ryttare ibland också. Han har ju haft problem med ryggen (kan skriva om allt det imorrn).  Det är lite jobbigt att springa efter bara haha, menmen det är väl även bra för mig med lite motion. Att tömköra i galopp kände jag dock var lite av en överdrift, där gick gränsen, så jag longerade han en stund istället. Mamma tömkörde mest i skritt och trav, och inriktade sig på lite mjukgörande rörelser såsom öppnor och slutor.

Kommentarer
Postat av: Anonym

en tävlingstermin skulle vara kul att se av dig! altså vilka tävlingar du tänker starta, hur du lägger upp klasser osv =) du har en jätterolig blogg förreesten!!

2009-04-01 @ 07:46:32
Postat av: Anonym

hur har du tygeln i ditt gagg? asså om du har dubbla tyglar, delta osv.

älskar din blogg, den är grym!:)

2009-04-01 @ 19:54:56
Postat av: Mikaela svarar

Ja det kanske jag skulle kunna fixa faktiskt =) tack så mkt!



Jag har bara en tygel i själva sidostycket eller vad man ska säga. Ingen direkt i bettet alltså. Provade med två tyglar en gång, mn jag tyckte inte det verkade som om Ulanda gillade det riktigt. Tack så mycket vad roligt att höra =)

2009-04-05 @ 22:19:47
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: malin henriksson

Heyy, du kanske inte har tänkt så långt ännu, men ska du upp på innomhus SM i okt i Umeå? =)

I övrigt mår Felicia toppen och skit fin blogg! :)

2009-06-03 @ 17:18:50
URL: http://www.nogg.se/malinhenriksson
Postat av: Ebba

om jag hade fått allt jag hade pekat på som du hade jag varit minst lika duktig elr till och med bättre!

2009-06-26 @ 22:53:13
Postat av: izza

hejsan mikaela! jag förstår att det e jobbigt att svara på detta eftersom du har ca. tusen läsare men jag undrar: hur gjorde du för att få köpa din första häst? jag har ridit i 8 år, tycker du det e dags för mig att köpa häst eller är det för tidigt? svar på min blogg skulle va bra men förstår om du inte kan :)

2009-09-08 @ 08:26:40
URL: http://zezy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0