Tävling med Nocke

Klass - La+5 (115), MSVB (120)
Resultat - 4 fel, 4 fel

Tävlade ju som sagt med Nocke idag. Hoppade först La+5 (Elitlaget). Fick ett nedslag. Vet inte riktigt varför, det var på en oxer ur sväng efter en trekombination. Kändes som vi kom bra, kanske en aning långt ifrån. Förmodligen var han lite trött efter trekombinationen och att det var i slutet av banan, så då orkade han kanske inte riktigt. Han har ju bara varit igång sedan februari, så det är fullt förståerligt om han får lite mjölksyra.

I MSVB kändes han jättebra! Petade tvåan som var ett plank. Det nedslaget tar jag helt på mig. Var lite sen på att bestämma hur många galoppsprång jag skulle ta från ettan, och eftersom han inte är väldens lydigaste än så länge så funkar inte det. Man måste verkligen vara klar i tid. Vi kom alltså för nära, och han hann inte riktigt upp med framhovarna. Resten av banan gick jättebra, så det var kul!

Är verkligen hur nöjd som helst! Det är så himla roligt att Nocke är igång igen! Förra året var han ju som sagt skadad, han var tom utdömd ngra gånger. Ni kanske inte har hört den historien? Kan skriva om det någon dag om ni vill.


Kommentarer
Postat av: kajsa

tycker din blogg är sjukt bra att läsa :D

vill veta vad som hände :P

2009-03-29 @ 22:11:37
Postat av: Sandra

Wow, jag beundrar ditt sätt av att dela med dig av dina erfarenheter och upplevelser!

Jag önskar dig all lycka, och du ger mig inspiration. Här har du en trogen läsare! ;D

2009-03-29 @ 23:39:17
URL: http://sandra-s.devote.se
Postat av: -

vill gärna höra vad som hänt med ponnyn innan iår?

2009-03-30 @ 11:48:34
Postat av: Anonym

tävlar du? :O

2009-03-31 @ 11:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0