Tävling med Ulanda

Vi kom hem jättetidigt från tävlingen idag, redan klockan 14. Vi var dock tvungna att gå upp redan 05:30 :S Det var iaf en lyckad dag, kanske inte för laget, men jag är supernöjd!

Klasser - 120 clear round, 120 lagklass Div 1
Resultat - 0 fel, 4 fel

Första klassen kändes verkligen hur bra som helst! Kände redan på framridningen att det skulle gå bra på banan, hon var väldigt lugn och inte så tjafsig som hon kan vara ibland. Riktigt fin! Fick trevliga och avslappnade språng. Allt detta följde med in på banan, och hon var väldigt harmonisk även där.

I andra klassen var hon lite mer stressad, redan på framhoppningen. Rev hinder nr 5. Var ett väldigt onödigt bakbensfel på en oxer ur en ganska kort sväng från väggen, vilket är hennes svårighet. Annars kändes det ok, inte jättebra, men inte jättedåligt heller. Som sagt, inte alls en lika fin runda som den första.

Har funderat på om hon kanske är bättre i första klassen överlag. Har dock bara startat två klasser på samma tävling en gång förut med henne, så jag kom aldrig riktigt fram till något. Iom att hon är en väldigt känslig häst så skulle jag dock tro att hon kanske gynnas av att bara starta en klass om dagen. Får se hur jag gör i fortsättningen. Nästa tävling ska vi debutera 130 iaf =)


En bild från när jag provred henne


Kommentarer
Postat av: madde

Synd att bommen åkte ner, men du kan ju inte ha tur varje gång ;) haha!! Bättre lycka nästa gång! :) du vet inte hur det gick för min kära kusin då? puss<33

2009-03-22 @ 16:57:01
URL: http://madderavaldjr.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken snygg blogg du har, och intressant! Den kommer jag absolut följa! :) Måste säga att jag tycker Ulanda är en väldigt fin häst!

2009-03-22 @ 18:43:14
URL: http://mindcooler.blogg.se/
Postat av: madde

sandra ravald såklart :D

<3

2009-03-22 @ 20:57:59
URL: http://madderavaldjr.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tror att din Ulanda är den som är mest lik Valence av dina hästar! Valence fungerar definitivt bäst att bara gå en klass per dag. Det finns människor som påstår att det är tufft för en "unghäst" som Valle att bara få gå direkt in i en 130 klas, nu 140 klass utan att ha hoppat en lägre klass innan. Men jag som känner honom bäst vet att han trivs med det och presterar som bäst då. Oavsett om det är en 120, 130 eller 140 klass. Så du kan ju prova iallafall ;) :) Finfin blogg :D:D

2009-03-23 @ 10:16:04
URL: http://nogg.se/AmandaG
Postat av: Amanda

Jag tror att din Ulanda är den som är mest lik Valence av dina hästar! Valence fungerar definitivt bäst att bara gå en klass per dag. Det finns människor som påstår att det är tufft för en "unghäst" som Valle att bara få gå direkt in i en 130 klas, nu 140 klass utan att ha hoppat en lägre klass innan. Men jag som känner honom bäst vet att han trivs med det och presterar som bäst då. Oavsett om det är en 120, 130 eller 140 klass. Så du kan ju prova iallafall ;) :) Finfin blogg :D:D

2009-03-23 @ 10:16:05
URL: http://nogg.se/AmandaG

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0