Första ridpasset på Wembley

Red precis Wembley en stund på volten. Ett ganska kravlöst pass, mest för att lära känna honom. Hoppade några små skutt också. När jag rider honom rätt är han hur fin som helst! Om jag börjar fixa med händerna blir han dock lätt lite hängande i tygel, men när jag rider mindre med handen och mer med sätet och benen är han jättefin i munnen! Efter hindrerna blir detta extra tydligt.

På ett sätt är det perfekt att han är såhär! Mina svagheter kommer verkligen fram när jag rider honom. Jag har nämligen en tendens att bli lite hård i handen efter hindrerna, men på Ture syns det inte riktigt lika tydligt. Nu kommer jag verkligen vara tvungen att skärpa mig, och förhoppningsvis följer det med till Ture sen.

I början blev det som sagt lite springigt efter hindrerna, men i slutet när jag kom in i rätt ridning gick det jättebra! Wembley är för örvigt så gullig och snäll hela tiden! Han verkar vara en jättetrevlig häst på alla sätt och vis.








Kommentarer
Postat av: kajsa

verkligen jätte fin!

lycka till med honom, ni kommer äga alla :P

2009-05-31 @ 22:11:56
Postat av: Linnea

Jaa, det är roligt :D Jag valde kategori på min blogg igår & hamnade i topp direkt :) jag har ju dock inte bara hästintresserade prenumeranter i&med att jag skriver om andra saker också!



Nu i sommar blir det dock bara häst eftersom jag ska jobba i salu/avelsstall :)



Vad fin den nya häst var!

2009-05-31 @ 22:28:56
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hur hög är han?

2009-05-31 @ 22:44:49
Postat av: Elin

Han är ruskigt snygg!! Ser fram emot att få höra hur han är att tävla :-)

2009-06-01 @ 00:06:18
URL: http://fornbrandt.webblogg.se/
Postat av: Elin

gud vad fin han är! :O :D

2009-06-01 @ 00:43:10
URL: http://excepcional.blogg.se/
Postat av: Danijela

Ååååh vad kul! :)

2009-06-01 @ 07:34:37
Postat av: Lovisa

Finns det anledning till att du rider med fårskinnspad på Wembley och inte på dina andra? Kul om du ville berätta! :)

2009-06-01 @ 08:22:11
Postat av: Mikaela svarar

Tack så mycket alla :D



Anonym - han är ca 162

Lovisa - Nja, mest för att jag tyckte att det kändes som om sadlen låg bättre på honom med den under.

2009-06-01 @ 09:37:41
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/
Postat av: Elin

Otroligt fin häst :D

2009-06-01 @ 12:45:44
URL: http://lundevallll.blogg.se/
Postat av: lina

Vad liten han ser ut, fast du är väl rätt lång?

Kommit på ngt smeknamn ändå? :)

2009-06-01 @ 14:02:22
URL: http://slevins.blogg.se/
Postat av: Siri

Han är verkligen superfin.



Om jag skulle hitta på ett smeknamn till honom skulle det utan tvekan bli Blöjan. Om man säger "bley" jättefort låter det NÄSTAN som blöj fast på någon jättekonstig dialekt från typ Haparandas urskogar.

2009-06-01 @ 21:31:59
URL: http://siriss.blogg.se/
Postat av: Anna

En för smal sadel kan man ALDRIG få att passa bättre med en pad under. Han kommer att få ont i ryggen om du ska rida med pad under, pga det ökade trycket bak vid länden. Antagligen "bryggar" den också då, dvs ligger an fram och bak med luft emellan. Det är värsta tänkbara för en häst. De kommer inte heller då att kunna röra sig ordentligt, eller hoppa så bra som de kan. När man lägger på en sadel som sedan passar märker man stor skillnad när man rider hästen.

Ville bara göra dig uppmärksam på detta, då det hade varit synd att han ska gå och få ont i ryggen. Så ta hjälp av någon som kan, och hitta en sadel som passar så fort som möjligt.

Lycka till!

2009-06-02 @ 11:40:34
Postat av: Karin

Anna:

Har Mikaela någonstans skrivit att sadeln är för smal? Det kanske är så att den är något för vid och då kan en sk correction pad vara en bra tillfällig lösning.



Mikaela: Jättefin häst! Hoppas att ni kommer trivas ihop :-)

2009-06-02 @ 13:50:57
Postat av: Anna

Nej det har hon inte! Men jag vet stoleken på hästen nämligen och utgår från att sadeln är lite för smal. Det är inget negativt menat alls. Men det är den vanligaste misstaget folk gör på en sadel som inte passar, att lägga in en pad, och då förstärker man bara felet. Det va bara info till henne, och hon har ju bara haft hästen ett par dagar, och verkar ha huvudet på saft, så är det så den inte passar kommer det nog att ordnas med så det skaffas in en som passar skulle jag tro....

2009-06-02 @ 14:14:27
Postat av: caroline

Han är väldigt arablik, söt:)

2009-06-04 @ 16:24:54
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: juliaandersson

jätte fina hästar!

titta gärna in i min nya hästblogg;)!

2010-04-08 @ 11:23:33
URL: http://hasteeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0