Back on track

Mamma har under en väldigt lång tid haft ont i sin armbåge. För några månader sedan tog hon en kortisonspruta (som även hästar ofta får när de behandlas för inflammationer). Nu för någon vecka sen började dock smärtorna komma tillbaka, och hon började fasa inför att behöva ta en till spruta Den var nämligen väldigt smärtsam att ta. Det var i samma veva som vi var i Oslo Horse Show, där back on track hade en egen moter. Mamma gick dit och pratade med dom, fick höra en del otroliga historier om hur bra back on track var, och tänkte att hon kunde ju i alla fall prova, även om hon var väldigt skeptisk. Hon har alltid, likt mig, varit skeptisk mot sådana hära "hokuspokus" saker, men det hon hade att välja mellan var ju trots allt en smärtsam spruta. Så hon köpte alltså ett back on track bandage som hon genast började använda. Redan två dagar senare kände hon sig bättre i armen än vad hon känt sig på länge! Hon blev så klart positivt överraskad, och nu tror hon på Back on track mer än någonsin!

Så fungerar Back on Track

Det här har ju även smittat av sig på mig, så jag har kollat upp lite tester dom gjort om produkten och även läst lite uttalanden från välkända personer, och jag kan inte annat än att hålla med om att det låter jättebra:

Ludger Beerbaum
Flerfaldig OS-guldmedaljör i hoppning

"Det är inte längre möjligt att tänka sig mitt stall utan Back on Track.
För mina "fyrbenta sportpartners", som är i full träning eller som återhämtar sig från en skada, fungerar den ökade genomblödningen som Back on Track står för, på ett mycket positivt sätt."













Anne Kursinski
OS-medaljör i hoppning, USA

"Liksom många andra hästmänniskor har jag använt kylande lera efter hårda arbetspass och tävling. Men efter att ha provat Back on Tracks paddar är år av användning av lera till ända. Anledningen till att vi bytt behandlingsmetod är för att vi har sett en dramatisk förbättring med dessa fantastiska produkter. Hästarnas ben är renare och finare.

Dessutom, när man använder Back on Track slipper hästar med vita ben eller känsligt skinn skorv eller inflammation, som de ibland drabbades av vid behand-ling med lera. Plus min hästskötare älskar produkterna: de är renare och sparar arbete.

Vad gäller täckena så kan jag notera en skillnad i hur hästarna rör sig efter att ha använt dem. Hästarna känns mer lösgjorda och mer avslappnade vilket gör att de behöver kortare tid för uppvärmning. För hästar som är ömma i ryggen hjälper täckena mycket.
Jag kan helhjärtat rekommendera Back on Tracks produkter till alla som har hästar."


Christian Ahlmann
EM-mästare i hoppning 2007

"Mina hästars välbefinnande är speciellt viktigt för mig som framgångsrik hoppryttare.  
Av en slump blev jag uppmärksammad på Back on Track. Jag har använt benpaddarna samt täckena och överraskades av hur bra materialet främjar blodcikulationen; mina hästar känns helt enkelt bättre. Jag kan inte längre tänka mig att sköta om mina hästar utan Back on Track."




Nu har vi även köpt en Back on Track täcke till Wembley som han ska ha på sig. Köpte ett ett nättäcke. I början ska han bara ha det korta stunder för att "vänja" in sig, men sen är meningen att han ska ha på sig det dygnet runt. Blir väldigt intressant att se om det hjälper! 


Vad tror ni om Back on Track? Fungerar det verkligen? Har ni några egna erfarenheter av produkten?


Kommentarer
Postat av: Therese

Jag har precis fått hem mina Back On Track produkter och tror att de gör skillnad. Har köpt täcke för förebyggande syfte (hon har haft lite problem med ryggen) och även hasskydden som hag nu använder på hennes piphas (svullnaden har gått ner)

2009-10-22 @ 11:32:12
URL: http://hobbyryttaren.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag hade en häst med kotledsinflammation som blev bättre med Back on Track.



Jag använde dem jämt på honom, MEN man måste ta av dom i någon dag för kroppen vänjer sig vid det och då ger det inte lika bra effekt.



Jag använde stallbandagen till min häst och använder dem fortfarande fast nu på en annan häst, bra resultat även denna gång. Fast nu är det inte kotledsinflammation jag använder dem för, utan för att hästen har svaga framkotor, och det hjälper, han är inte lika känslig längre.



Jag hade bandagens på två veckor i sträck på min häst med kotledsinflammation, dock inte ute i hagen, utan bara inne i boxen, han var ute så kort tid på dygnet (max 3timmar) lite vild och han lära vara lugn för att han skulle bli bättre.



Efter två veckor gått så använde jag vanlga stallbandage under en till två dagar för att sedan börja om med min "kur" med back on track igen. Just för att han inte skulle vänja sig för mycket och att det till slut inte skulle bli lika bra effekt som tidigare... Ett litet tips bara.



Hoppas det hjälper, jag tycker det är toppen. :)

2009-10-22 @ 11:32:43
URL: http://hastenstraning.webblogg.se/
Postat av: J

Om jag ska vara helt ärlig tror jag inte alls att produkterna fungerar bättre än "vanliga" paddar och täcken. Jag har under många år haft problem med mina knän och har även provat med back on track knässkydd, utan resultat. Det har ju även gjorts tester i Tidningen Ridsport på Back on Track produkterna där de kom fram till att resultatet inte var bättre än att exempelvis använda sig av vanliga paddar eller täcken. Så därför använder jag mig inte av några av deras produkter varken till mig eller hästarna. :) Verkligen jättebra blogg! :D

2009-10-22 @ 11:37:19
Postat av: Emelie - hästskötare i Spanien

Jag tror det fungerar. Man har hört så mycket bra om det!

2009-10-22 @ 11:37:57
URL: http://forslof.blogg.se/
Postat av: Mickan

Jag tror det funkar. Det ökar ju blodcirkulationen vilket ökar kroppens läkning. Annars är jag sugen på att testa Biolight. DET tror jag verkligen funkar. Synd att det är så dyrt bara.

2009-10-22 @ 11:49:22
URL: http://hemmahosmickan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har paddar av back on track som jag lindar hästen med på natten. Fungerar bra. Men den bästa back on track produkten som jag har är en "ryggvärmare" Det är som en mindre filt som man lägger på ryggen, under täcket. Vet inte om det fungerar förebyggande. Men det som händer, är att ryggmusklerna värms upp, perfekt inför träning och tävling. När musklerna blir varma ökar blodcirkulationen, och risken för skador minskar alt tiden för läkning förkortas.

2009-10-22 @ 11:53:11
Postat av: Evelina

För mig har det hjälpt otroligt bra, både på mig själv och hästen, jag själv har haft jätte problem med knäna, köpte då 2 st BoT knäskydd som jag började sova med, och oj oj så mycket bättre mina knän har blivit har inte kännt av dom på hur länge som helst...



Och min häst som har haft mycket rygg problem, till honom skaffade jag en stor BoT padd som jag började lägga på honom före ridning och ha under sadeln eúnder ridningen, och sen dess har han aldrig haft problem med ryggen, nu har jag den enbart före ridning för att få igång blod cirkulationen, jag ska under en snar framtid köpa hem paddar till benen också :)

2009-10-22 @ 11:53:23
URL: http://evi0627.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag köpte ett nättäcke bara för att prova, trots att jag var väldigt skeptisk innan. Efter att Lorden bara stått med back on track täcket ute, ca 10 grader varmt, och jag kom ut på kvällen och han var alldeles kall under bestämde jag mig för att sälja det vidare. Jag tror inte att det hjälper med än ex fleecetäcke eller ulltäcke. Men det är ju många som tror på det så någonting bra borde det ju föra med sig. Men mina hästar klarar sig alldeles exemplariskt utan;D Men hoppas det hjälper Wembley! :D<3

2009-10-22 @ 12:01:52
URL: http://nogg.se/amandag
Postat av: Emma

Jag har använt det på min ponny, både på benen och ett täcke. Han har aldrig varit skadad även fast jag har haft honom i 6 år och jag tävlar fälttävlan. Jag tror på det!

Jag har även haft problem med mina knän och har då köpt knäskydd, även på mig hjälpen det! Tummenupp för back on track! :D

2009-10-22 @ 12:07:04
Postat av: Emelie T

Jag har testat Back On Track (BoT) på mig själv och på mina häsrar, och jag m'rker stor skillnad.



Hästen är mjuk från början, och jag själv har haft mindre ont i min vrist!



BoT<3

2009-10-22 @ 12:07:29
Postat av: Therese

Hej!

Även jag har bara positivt att säga om back on track. Min häst tål inte liniment (blir alldeles torr o irriterad) så nu lindar jag benen nån/några gånger i veckan istället och jag tycker det fungerar utmärkt. Jag har även ett täcke som jag har på natten innan tävling, innan träning eller bara när hon känns allmänt spänd i kroppen och jag är överaskad över att det fungerar så pass bra som det gör. Nu är det ju inte så att back on track lindrar eller botar all världens sjukdomar och krämpor, men värt att testa iallafall!

2009-10-22 @ 12:08:37
Postat av: Emelie

En av mina gamla hopphästar blev ofta stel av att resa och gick vid några tillfällen inte igenom vetrinärbesiktningen om jag inte han rida lite på honom innan för att värma upp. Men efter att jag köpte ett back on track täcke till honom som han hade på sig under resor och i boxen på tävling så var det inga problem alls med stelhet.

Jag hade även en häst som hade gallor på bakbenen som blev mycket bättre med BoT paddar. Hon blev i och för sig bättre oavsett vad man lindade med men det blev en mer bestående effekt med BoT.

Så i skadeförebyggande syfte och för att öka blodtillförsel så tror jag absolut att det fungerar.

2009-10-22 @ 12:18:51
URL: http://mowgliiduved.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har både nättäcket och paddarna till min häst, och har verkligen märkt en super skillnad! förut kunde hon vara lite gallig i sina bakben det är hon inte längre! och hon är och kommer alltid va väldigt stel i sin rygg men efter att jag började använda täcket har det blivit betydligt bättre. när jag först köpte täcket var jag väldigt skeptiskt, men som dom sa ska man ju först vänja in hästarna några dagar med korta stunder. sen ska man använda bot med 3 veckors intervaller, andvänd i 3 veckor och sen uppehåll en vecka. för annars gör de mer skada än nytta, då kan de istället för att läka dölja en inflamation. men jag är som sagt bara postivit inställd till produkten! hoppas det funkar för dig också! =) kram

2009-10-22 @ 12:23:26
Postat av: Johanna

Jag VET att det fungerar!

Jag har tre olika erfarenheter om det.



- Min mamma hade problem med musarm, efter användning av BoT har det försvunnit.. Hon gick till läkare och skjutgymnast och allt möjligt, men det enda som fungerade var faktiskt BoT.



- Jag har i ett par år haft jättebesvär med benhinneinflammation på mitt vänstra ben, och ibland gjorde det så ont att jag inte kunde gå... Jag lånade mammas BoT som hon haft på armbågen (den gick på min vad ;), och efter att jag använt den några gånger har jag aldrig känt av vaden igen...



- Mina knän har ju nyligen varit lite knas, det gör galet ont att gå i trappor och ibland kan jag inte ens rida lätt... Det här började alltså för kanske 2-3 veckor sedan? Då tog jag hem Antons BoT-paddar, lindade på dem ett par dagar då jag var vaken, och sedan sov jag med dem nu i helgen. Smärtan har minskat avsevärt.. Jag skall definitivt köpa knäskydd från BoT!

2009-10-22 @ 12:26:12
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Just det, jag har faktiskt också BoT-nättäcket! Det fungerar. Är han stel eller något dagen innan användning av BoT blir han som en ny häst efter.

2009-10-22 @ 12:27:19
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/
Postat av: car

jag har alltid haft det på mina hästar och ponnyer.

och jag säger precis som de större ryttarna - det hjälper VERKLIGEN!

när jag köpte den ena ponnyn så hade hon en mycket öm rygg. jag bytte dock sadel, byggde upp muskler och lösgör henne mycket varje dag. men användningen av back o track har inprincip tagit bort allt! har bara haft henne i 1 år och ryggen är något som jag tror tar lång tid att läka ut helt, men det har blivit så himla mycket bättre och jag tror att mycket utav detta 'r tack vare back on track!

kanske även mer "rätt ridning" så att hon har fått upp musklerna och en bra sadel .. men det har verkligen hjälpt mig på vägen. du kommer också att märka skillnaderna sen!

lycka till!

2009-10-22 @ 12:42:27
Postat av: Ronda.blogg.se- Mode, Tips, Skötsel, Tankar och Funderingar, Träning/Tävling och Ridsport, allt för dig och din häst!

Hade också ett inlägg om BOT ;) Jag har själv stallbandagen och de är bland de bästa jag har! Funkar superbra mot gallor och lätta svullnader. Funderar på att köpa nättäcket, skriv gärna sen vad du tyckte om det! :)

2009-10-22 @ 12:48:50
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag tror på Back on Track, använder deras produkter flitigt! ;)

2009-10-22 @ 13:01:51
URL: http://jennniferhubinette.blogg.se/
Postat av: Lina

Min hästs ben svullnade upp ngt enormt av hans BoTpaddar.

2009-10-22 @ 13:02:50
URL: http://slevins.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag har hört mkt bra om produkterna, men fick faktiskt för bara några veckor sedan höra nånting som fick mig att dra öronen åt mig eller vad man ska säga. Min massör menade att det finns fler och fler fall där man ser att back on track-paddarna gjort precis det de ska; värmt och ökat blodgenomströmningen osv vilket inneburit att varningstecknen som man kan se om en skada är påväg eller så i benet dolts av detta och sedan har då tex en sena bara "smällt av" istället för att man kunnat hejda detta i tid.

Hoppas ni förstår på ett ungefär vad jag menar, men jag tycker det är värt att tänka på iaf.

Bra blogg! :)

2009-10-22 @ 13:02:54
Postat av: Anonym

Det finns indikationer på att de ska fungera, då det värmer och värme har en positiv inverkan på läkning men det finns många andra produkter som reflekterar värme. För att värmen ska in i leden krävs väldigt hög temperatur som BoT inte kan skapa. Vad som saknas är en vetenskaplig studie kring produkten för att utesluta placebo effekten på människor.



Eftersom så många använder produkten och kan i empiren (egen upplevd kunskap) bekräfta att produkten fungerar så bör man inte avfärda detta.



Vore trevligt om BoT, kan påkosta en studie där olika produkter jämförs för att påvisa resultaten.



Jag kommer att köpa produkten då jag tror på Thomas Lundeberg, docent i fysiologi som säger följande i tidningen Hälsa:



-"Vi har visat att värme ger fysiologiska omställningar i kroppen, vilket kan lindra smärta och kroniska inflammationer. Kanske har värme också en mer varaktig, botande effekt, men det är ännu för tidigt att avgöra.

-När kroppen utsätts för värme skickar speciella värmenerver signaler till hjärnan om att det är varmt. Samtidigt blockeras då andra nerver, vilket kan minska muskelspänningar och även lite djupare liggande värk. Värme aktiverar också kroppens egna smärtlindrande system och frisätter dynorfiner, ett kroppens eget morfin." Slut på citat.





/Jennifer



2009-10-22 @ 13:10:58
Postat av: N

Snälla, skulle du kunna rösta på Black Jack till årest häst? Gå in på den här länken, http://www.libresse.se/Pages/General/FlashContainer.aspx?id=57162 å sök på Back Jack. Dt skulle betyda mkt :) <3

2009-10-22 @ 13:13:55
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag använder både back-on-track täcke och benlindor, och jag tycker verkligen att de fungerar :)

2009-10-22 @ 13:20:28
Postat av: Erika

Vi har BoT ryggvärmare och No Bow-paddar till Loppan. Eftersom hon har haft ryggproblem och är känslig i ryggen använder vi alltid ryggvärmaren innan vi ska rida henne. Hon blir varm och uppmjukad i ryggen, men känner skillnad om hon inte har haft den. Hon känns stelar då. Paddarna är höööga som används på frambenen under natten. Eftersom hon är lite tjock och har gallor blir resultatet mkt bra då och känns renare och torrare på morgonen. Hon har även patella upphakning bak (som endast syns då hon har stått stilla under en längre tid) och när hon nån gång har haft lindor bak under natten har hon inte lyft benet lika högt.



Vissa säger att BoT är bara lurendrejeri, men jag tror minsann det är ett under för hästarna! Kanonbra produkter!

2009-10-22 @ 13:22:31
URL: http://thoressons.blogg.se/
Postat av: elin karlsson

Har många av dessa produkter, fungerar jätte bra. Verkligen! Har även testat på mig själv och har känns stor skilland, så ja det finns nog mirakel i visa saker! :)

2009-10-22 @ 13:40:19
Postat av: Astrid

visst tror jag det kan fungera men så är det nog med allt som ökar blodcirkulationen, t.ex. magneter. Jag hörde dock av meredith när jag var där att BoT inte funkar efter tvätt (tillverkarna hade sagt det till henne).

2009-10-22 @ 13:47:43
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Tyskan

Jag använder BoT produkter på mina GP hästar som har blivit lite till åren, och det hjälper fruktansvärt mkt! Helt otroligt!

2009-10-22 @ 14:10:02
Postat av: Tove

Jag har bara positiva erfarenheter av Back on Track. Min mamma blev efter att vi upptävkt produkten återförsäljare av BoT, så jag har 2 täcken, 4 snabb-bandage till hästen, till mig själv har jag för handleder, knän och nacken. Det är jättebra produkter som absolut "håller vad de lovar".

Det är superbra produkter, hållbara och effektiva.

2009-10-22 @ 14:20:27
Postat av: Linnéa

Hade velat testa.. Men dom är väl ganska dyra, så får ju hoppas att dom funkar. Uppdatera oss sen om hur det gick!



Läs gärna mitt inlägg om Djurens Rätts syn på hur vi behandlar våra hästar idag.. :)

2009-10-22 @ 14:56:51
URL: http://linneaberghall.devote.se/
Postat av: Elin

Det är det ända som fungerar på min hästs gallor etc. Har även till min egen rygg.. Aldrig varit bättre!

2009-10-22 @ 15:38:03
Postat av: Katarina

Jag använder BoT regelbundet till mitt knä, utan den skulle jag inte kunna leva utan smärta då värktabletter inte alltid hjälper..

2009-10-22 @ 15:46:55
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Jag har alltid haft problem med mina knä, läkarna hittar aldrig något fel på dom o.s.v. Ett år när vi var på Falsterbo horse show så hade Back on track en monter där, vi gick in och tittade och pratade med dom. Dom rekommenderade att jag skulle prova deras "knäskydd", sagt och gjort vi köpte det. Och det hjälper verkligen när jag använder det.. Smärtan försvinner ganska så snabbt :)



Så jag blev positivt överraskad av det och har rekommenderat att använda deras produkter :)

2009-10-22 @ 16:29:16
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Använde det till min ponny efter att hon haft kotledsinflamation. Lindade båda fram med back on track på nätterna, linimentade innan. Innan och efter jag ridit hade jag även det där blåa linimentet under skydden, det som det skulle vara 0 dagars karens på enligt tillverkaren men i samband med OS kom det ju fram att så inte var fallet..



Hon är iaf frisk idag! Men jag håller feter hennes lilla galla med liniment och är hon inne i en träningsperiod står hon lindad med back on track på nätterna. Har även det på under transportskydden innan träning/tävling, så är muskler och leder varma och uppmjukade redan innan jag börjar rida. Tror det sliter mindre då!

2009-10-22 @ 16:52:04
Postat av: matilda

tror verkligen på back on track, flera vetrinärer har tipsat mig om dom! :)

2009-10-22 @ 17:06:55
Postat av: maria e

jag är ett big fan of bot! själv är jag reumatiker, ledinflammationer och cortisoninjektioner är vardag tyvärr. Dock sätter den jävla sjukdommen sig på muskler också, om jag tex har joggat 2-3 km får jag dagen efter träningsverk så jag knappt kan gå! men om jag då sover med bot 'långkalsonger' så är musklena i benen presis som vanligt!!!

själv är jag också otroligt skeptisk till hokuspockus men back on track har jag själv märkt hur det funkar och där efter införskaffat ett undertäcke och benpaddar till min stjärna =)

2009-10-22 @ 17:42:14
URL: http://byme.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vi har BoT bandageunderlägg och täcken till våra travhästar :)

2009-10-22 @ 18:03:31
Postat av: Micaela

Jag har använt BoT´s handledskydd och jag tycker att det funkar ganska bra. Använder inte det varje dag utan bara när jag fått ont eller att jag vet att jag ska bära mycket och tungt.

Jag tror inte att det är så bra att använda jämt utan mer när man märker att hästen kanske är stel i ryggen eller så.

2009-10-22 @ 18:11:33
URL: http://janatuinen.blogg.se/
Postat av: josefin

har inga som helst erfarenheter om de, men har hört lite om det...

Hoppas det funkar på Wembley :)

2009-10-22 @ 18:14:29
URL: http://josefinz.bloggsida.se
Postat av: Therese

Har ni testat Biolight?

2009-10-22 @ 18:33:43
Postat av: Veronica

Jag har Back on Track paddar som jag köpte för kanske 3-4 år sedan? Använder dom nu till min häst som står med kotledsinflamation. Min systers ponny har även ett ryggstycke som han har på sig innan ridning, då han är väldigt känslig i ryggen.



Vet inte om det påskyndar läkningen, men det är ju aldrig fel att testa :) Ponnyn har faktiskt kännts mjukare när han stått med ryckstycket innan ridning :)

2009-10-22 @ 19:56:52
URL: http://veronicasroka.blogg.se/
Postat av: CLara

I Januari fick min ponny kotledsinflammation. Hon blev frisk på bara några behandlignar men några i stallet tispade om Back on Track. Och nu abvänder vi dem (mest i förebyggande syfte) varje dag, och hon är frisk sedan april. Och de är super effektiva! Jag tävlar även regelbudet. Jag tipsar värkligen om dem, de är superbra!

2009-10-22 @ 21:15:26
Postat av: MADDE

jag har haft det på min häst då hon av en sadel var riktigt riktigt öm.



hon fick gå med det dygnet runt efter att jag vant in henne, så i ihop med massage och back on track blev iaf min häst bra väldigt snabbt.



massören kände att hon va mer uppmjukad om hon hade haft på det innan hon skulle masseras än om hon inte hade det!



men visst sedan finns det vissa människor/hästar som inte alls tål back on track så det måste man vara observant på.



min sambo har krossat sitt knä och han kände obehag när han hade haft det en tid ca 1 månad och då hade han de inte på så ofta.



2009-10-22 @ 21:57:32
URL: http://maddegustavsson.blogg.se/
Postat av: isabella

kan man inte bara använda ett varmt täcke, det ökar ju också blodcirkulationen

2009-10-22 @ 21:57:37
URL: http://isabellaf.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har tyvärr ingen personlig erfarenhet, men det låter väldigt intressant!

2009-10-22 @ 22:21:31
Postat av: Maria Nordin

Vi började använda back on track hos Ludger medans jag jobbade där för några år sedan nu. Det gav jättefina resultat på alla hans hästar. Många av hans hästar håller så länge pga av att vi arbetade mycket med kyl och även magnetmaskiner. Back on track blev helt enkelt mycke lättade än att måste släpa med sig magentmaskinerna på tävlingarna. Det som blev bäst av det hela var Gladdys som vi hela tiden fick arbeta med hennes gallor. Efter några veckor av back on track var de som bortblåst...

2009-10-22 @ 22:44:59
Postat av: Camilla

på tal om något annat, har du sett den här videon? :O helt sinnessjukt, tycker den vore ett bra skräckexempel att visa i bloggen...



http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM

2009-10-22 @ 23:11:16
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror absoult på Back on Track. min förr ahäst hade ganska mycket gallor på bakbenen eftersom han var rätt gammal, jag försökte att linda benen varje natt utan resultat. Men så köpte jag ett par back on track paddar med karborre på som är supersnabba att sätta på och ta av och inom en vecka så var gallorna borta. Så nu har jag back on track paddar till alla fyra benen och ett täcke som han har på sig varje natt!

2009-10-22 @ 23:30:16
Postat av: Maria

Det som är mest intressant är att alla sorter av BoT har blivit doping-klassat på HUND, inte på häst eller människa. 14-dagars karens. Konstigt hur bestämmelserna kan skilja sig så mycket, och hur avgör någon om man har använt produkterna dom senaste 14 dagarna??



Jag är övertygad om att BoT fungerar. Använder det på min ena hund som har fått spondylos i sin rygg och jag har märkt en klar förbättring.



2009-10-23 @ 08:30:02
URL: http://www.brukstyp.se
Postat av: Emily

Har ingen erfarenhet av det men man blir lite sugen på att testa! Har hört så mycket gott om det :)

2009-10-23 @ 13:33:30
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Elina Persson

Jag har en ryggvärme till min ponny då hon har haft problem med ryggen, den har hjälpt hur bra som helst och hon har inga problem längre :)

Sen använde vi även bandageunderläggen till min andra ponny som jag lånade, hon fick tyvärr en senskada men det blev hur så mkt bättre efter vi använde banageunderlägget. Rekommendera back on track jätte mkt! :D

2009-10-24 @ 22:02:43
URL: http://perssonelina.blogg.se/
Postat av: sofie

Jag använder knä skydd och fleece täcka till min häst som han har över natten. Han har spatt och man känner verkligen skillnaden för förrut var han stel och lite hård i bakdelen. men nu är han mycket mjukare eftersom att knäskydden sitter på bakbenen och täcket ligger på ryggen och rumpan. Mycket bra produkter!

2009-10-25 @ 12:25:49
URL: http://sofieslilla.blogg.se/
Postat av: ylva

min gamla b-ponny fick hål på en böjsena och fick då gå med back on track bandage. Han blev bätre efter 6 månader men vi vet inte om det var tack vare bandaget, vetrinärerna tror inte det. Men just då hoppades man nog på att det funkade och som sagt han blev ju frisk igen men ..

2009-10-27 @ 08:40:28
URL: http://ylvafalkestrom.blogg.se/
Postat av: jennie

min mamma är återförsäljare av back on track, och ja är även sponsrad. det är nog den abslolut bästa produken jag använt till mina hästar, helt underbart bra! även mycket effektivt till människor:D rekomenterar starkt!

2010-04-08 @ 00:54:26
URL: http://jenniepurvins.blogg.se/
Postat av: emma ericsson

fungerar kanonbra!

min ponny har både täcke och till benen.

2011-02-20 @ 11:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0