Hoppträning

Har pecis kommit in från en hoppträning för Liza, en tjej i stallet, och hennes 6-åriga d-ponny Quattro. Dom var jätteduktiga!


Här är banan jag byggde upp:
Blåa bommar = bommar på marken
Gröna bommar = bommar på sockerbitar
Vita bommar = lite högre hinder
Grön + vit bom = oxer


Mellan de 3 blåa bommarna är det ca 1,5 meter = cavalettis
Mellan de 4 gröna är det ca 3 meter = studs
Mellan bommarna och hindret på övningen till höger är det ca 2,7 meter.


Började med att göra varje övning var för sig . Sedan satte jag ihop banan mer och mer, och tillslut blev den så som på bilden (hoppas ni förstår min ritning).

Efter att Liza hoppat den banan ett par gånger, så lade jag upp alla bommar till riktiga hinder och höjde dem så att det blev mer som en tävlingsbana. Quattro hoppade riktigt fint!

Nu ska jag ut och köra ungefär samma övningar med Ture! =)


Kommentarer
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Vad roligt att du håller lektioner också! Gör du det ofta? :)

2009-10-27 @ 13:35:01
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Jennifer

Hej!

jätte fin blogg :D

och jätte söt häst :D

2009-10-27 @ 13:54:21
URL: http://hundensfoto.blogg.se/
Postat av: Emily

Jättebra övning, den ska jag rita av och spara!

2009-10-27 @ 15:21:15
URL: http://emilystighall.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hur långt är det mellan hindren på det böjda spåret?

2009-10-28 @ 14:10:46
Postat av: olivia

den övningen såg jättebra ut, den ska jag testa på min häst :) jättefin blogg btw :D

2009-10-31 @ 11:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0