Stolpe ut - igen

En bra runda - igen. Men som sagt, stolpe ut - igen...

Usch vilka tråkiga resultat denna helg! Första tävlingen på länge (tom på hela året tror jag faktiskt) som vi kommer hem utan en placering. Skulle nästan hellre haft nåt dåligt reslutat och nåt superbra, än tre medelmåttiga. Eller kanske inte.. Det är ju iof bra att han har varit jämn...

Var ju en 140 idag. Vi nolla till hinder nummer 8:a. Det var en kombination precis vid sargen som väldigt många hade problem med. Direkt när han landade från hindret innan så tänkte han svänga, men jag försökte få ut honom i svängen igen och då blev det lite vingligt. Var tvungen att rida på mycket på A, så vi rev B. En rivning som vi faktiskt var "värda" att få, blev en väldigt dålig anridning. Men sen, rivningen efter, var en ren skitrivning! Bommen rullade verkligen ner. Tror att han kanske hade lite mjölksyra eller nåt, för sånna rivningar brukar vi faktiskt inte få. Tyckte vi kom bra och allt sånt, men han fick inte upp bakbenen ordentligt över frambommen.

Över lag tycker jag han var lite matt idag. Redan på framhoppningen rev han en gång, och det var i ett läge som han absolut inte brukar riva i annars! Sen direkt när jag ställde in honom i boxen ställde han sig och sov. Sedan typ nån timme senare låg han ner och verkade hur trött som helst!

Var ju en tuff tävling i umeå med en lång resa för två veckor sedan. Även resan till Norge var lång och tuff, och sen en ganska jobbig tävlingshelg, framförallt mentalt, så det är väl inte så konstigt om han är trött.

Men åh vad jag är irriterad (för ovanlighetens skull denna helg). Eftersom jag hade en väldigt bra tid idag skulle vi ha blivit placerade med 4 fel. En bomrullare ifrån 3000:-. En bomrullare ifrån att missnöjdheten skulle varit nöjdhet. För 8 fel känns alldeles för mycket till denna runda och i denna klass, men med 4 fel skulle det faktiskt ha känts mycket bättre, då skulle jag varit nöjd. Aja, bättre lycka nästa gång. Förhoppningsvis.


Filmen kommer imorrn. Här kommer lite (i många fall suddiga) bilder från helgen istället:


Han tyckte det var lite läskigt att vara där inne i början.

















Trött!





Och så lite bilder på arenan:


Utifrån



Affärerna. Själva arenan var så stor (större än en fotbollsplan), så dom skar av den och hade tävlingsbanan på en liten del, och sen alla montrar på resten.



Tävlingsbanan




Kommentarer
Postat av: jennifer

vad söt han är! Ser verkligen trött ut :P

2009-10-12 @ 00:10:07
Postat av: Camilla

tråkigt att det bara gick sådär. men var glad att han inte var dålig/sjuk eller liknande. :) och tänk att det alltid finns folk det går värre för ;)

2009-10-12 @ 07:35:08
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Amanda

Då är vi lite lika för gårdagens tävling för mig var första på länge utan en enda placering hem. Men jag tycker att ni gjorde väldigt bra resultat ändå, det var ju som sagt bara 2 veckor sedan er superprestation på inomhus SM! Ser fram emot att träffas snart, ha det super tills dess! <3

2009-10-12 @ 09:07:08
URL: http://nogg.se/AmandaG
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vänner m.m.

Tänk på att det är prestationen inte placeringen som räknas! Visst är det roligt att bli placerad, men ännu viktigare är det att man är nöjd själv!



Var han så himla trött är det ju inte konstigt att han inte fick upp benen ordentligt..



2009-10-12 @ 10:00:33
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

tittade på världscupen sändning på tv igår och denna banan ser ju himla fin ut :D

Synd bara att inga svenskar gick till omhoppning ''/

Ska vi följa varann via bloglovin ? Jag lägger till dig iaf (:

2009-10-12 @ 10:35:41
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag tycker att du ska vara jättenöjd ändå! =) Det är ju inga jättfel du haft och som du skrev själv så brukar du ju alltid komma hem med placeringar annars! :)

2009-10-12 @ 12:02:36
Postat av: Grisans matte

Vad är det för märke på täcket han har på sig i boxen?

Har ett likadant som jag inte fick med tillbaka från fodervärd och grubblade länge över vad det var för märke på det när jag skrev fakturan till fodervärden...

2009-10-12 @ 16:02:48
URL: http://minvackraste.blogg.se/
Postat av: Andrea

Såg bilderna på Samantah och njöt.Eftersom jag har henne nu tycker jag att det var extra roligt att se.

Hur gamla var ni när ni tävla sm?

2009-10-12 @ 17:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0