Mina största svagheter

Tycker att Johanna Bengtson gjorde ett väldigt bra inlägg om sina brister i sin blogg! För att kunna förbättra sig är det ju väldigt viktigt att känna till sina svagheter. Tog mig därför en funderare och tänkte ut vad jag känner att jag behöver jobba extra mycket med.



Min sist. Jag har en tendens att ibland hamna i stolsits.


Min sist över hinder.
Mina skänklar har lätt för att åka bak. Jag måste räta upp mig och försöka att verkligen ha hela vikten i stigbyglarna!


Min blick över hinder. Jag tittar alldeles för ofta ner!


Mina händer!
Ibland blir jag lite hård i handen, framförallt precis före och efter hindren. Det blir då även lätt lite "släppa-ta". Måste försöka att ha en mjuk jämn kontakt även i anslutning till hinder!


Mina händer i uppsprånget. Jag får absolut inte "lyfta" upp hästen, men heller inte ha helt glappa tyglar. Även här eftersträvar jag en mjuk, jämn kontakt!



Mina händer över hinder (iaf på Wembley). Något jag uppmärksammat är att jag på Wembley ger alldeles för mycket eftergift i språnget. Tyglarna glappar väldigt mycket. Vet inte varför jag gör det så mycket på just honom, känner inte alls att jag har detta "problem" på dom andra hästarna. Kanske sträcker han inte ut halsen lika mycket över språnget som dom gör.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Väldigt smart grej att göra ska nog kolla igenom mina bilder :p

2009-09-06 @ 00:22:08
URL: http://excellentcharm.blogg.se/
Postat av: Camilla

härligt att du kan se dina egna brister!

2009-09-06 @ 02:52:22
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: ina

roligt och intressant inlägg ska nog kolla igenom mine egna bilder jag med!!;) så fort man ser en bild utbrister man ju alltid "åh nej!!" och rabblar upp alla ens brister men det kan ju vara kul att se vilka som återkommer i flera bilder:) ridfilmerna brukar inte ha toppkvalité där kanske det inte är lika lätt att se småsaker ;)

2009-09-06 @ 07:58:45
Postat av: Anonym

herregud vad söt wembley var på sista kortet :)

2009-09-06 @ 09:35:48
Postat av: Birgitta

Jag tycker att din sits ofta ser bra ut och att hoppsadlar lättare gör att man hamnar i stolsits automatiskt. De är väl inte byggda för lodrät sits?

2009-09-06 @ 09:45:08
Postat av: Hanna P

runt det här måste jag också ta mig en funderare!

2009-09-06 @ 11:16:44
URL: http://www.hannapersson.com
Postat av: Carro

Smart idé. På så här sätt är det lättare att träna på en grej och sedan gå över till nästa. Annars försöker man alltid rätta på allting samtidigt och det ger nästan motsatt effekt.

2009-09-06 @ 11:21:36
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: jjeffa på bdb :)

känner igen mig med det där att "lyfta hästen över hindrena" ;) så som du gör är verkligen inget mot vad jag gör ;) ibland är händerna framme vid öronen :o haha :D

2009-09-06 @ 11:28:06
Postat av: Anonym

GE INTE JOHANNA NÅGON PUBLICITET!!! LÄS PÅ FLASHBACK OM HUR HON BEHANDLAR SIN HÄST!!!

2009-09-06 @ 12:03:14
Postat av: maaaariaaaaa

jag är imponerad över dig, din ridning, synen på hästar å allt..

mitt bästa tips för sisten, speciellt över hinder osv.

GLAPPA I KNÄNA! då kommer all vikt ner i stigbygeln! det låter flumm kannske, men det funkar, prova någong gång =) Kniper man med knäna, blir man spänd i låren, underskänkeln åker ut=dåligt stöd och det blir 'flaxigt' över hindrena.

2009-09-06 @ 12:05:21
Postat av: Anonym

Intressant! :)

2009-09-06 @ 13:02:00
Postat av: Anonym

bra inlägg! Det är ju bara småsaker du behöver jobba med, i det stora hela ser det jättebra ut!

2009-09-06 @ 13:37:34
Postat av: Anonym

ett tips om du skänkel glider bak för mycket: håll om med benen :)

2009-09-06 @ 14:05:20
Postat av: Anonym

Vad menar du med hur johanna behandlar sina hästar ?

2009-09-06 @ 14:19:49
Postat av: Johanna

Ja verkligen, vad menar du med hur jag behandlar mina hästar? =(

2009-09-06 @ 21:39:10
URL: http://hoppryttarinnan.blogg.se/
Postat av: tess

underbart! jag snor denna o länkar till dig !

2009-09-09 @ 17:04:47
URL: http://tesskliintestam.blogg.se/
Postat av: thesshanning

ett bra och väldigt ärligt inlägg, sånt gillas! :)

2009-09-13 @ 14:19:44
URL: http://thesshanning.blogg.se/
Postat av: Sanna olsson

Mina skänklar åker också bak över hindret:/ Min tränara(Anna Emanuelsson) har gett mig tipset om att sätta fast stigbyglarna i sadelgjorden med hjälp av t.ex. sporremar;) Jag är värkligen inte så rutinerad som du men det funkar bra så det är värt att prova:)<3

2009-09-20 @ 18:34:22
Postat av: Elin

Vet du hur jag kan göra över språnget? :( jag måste ge grymt mkt eftergift med min ponny för då känner hon sig mer fri enligt min tränare och om ja inte gör det så bockar hon som f*n så man flyger av? :o vet du vad man kan göra i stället?

2010-09-04 @ 18:03:38
URL: http://elindaahlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0