Dagen

Idag när jag kom hem och var jättesugen på att rida, så sa mamma att hon redan hade ridit ut en sväng tillsammans med några indiska gäster som var och hälsade på (vilket jag inte hade någon aning om att dom skulle göra). Det var tydligen en "fd. prins" (dom har ju avskattat massa kungadömen i Indien på sistånde) som red Zazou, och hans son red Lito. Fd prinsen hade ridit jättebra, vilket inte är så konstigt iom att han har massa hinstar och unghästar osv hemma i Indien. Sonen däremot hade sagt att han var lite bättre på att rida än vad han egentligen var, så han hade inte riktigt klarat av Lito som hade småbockat lite och sådär.

Red därför Lito en liten stund på volten när jag kom hem (typ en kvart kanske). Provade pelhambett idag. Det kändes som om det var lite för skarpt, han krullade liksom mest ihop halsen och tog inte bettet ordenligt. Kanske ska prova rida det med två tyglar någon dag, då kan jag ju bestämma själv hur skarpt jag vill att det ska vara. Annars kändes han fin! Avslutade med mycket sidförande rörelser i skritt, det gick jättebra även om han alltid inte tar vänsterskänkeln till 100%.




Kommentarer
Postat av: Petra

rider du hästarna nån gång 2 gånger om dan? tycker du det är bra?

2010-04-26 @ 21:16:20
Postat av: Boråsryttaren

haha va kul att komma hem och så har en fd prins från indiern ridit ens häst :P

2010-04-26 @ 21:24:09
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: ebba

Gud vad fin lito är, och måste påpeka att shit vad zazou har blivit snygg! Helt sjukt, kommer ihåg första bilderna på henne, och nu jämför man, jag ser iallafall grym skillnad :) Hon är urfin!

2010-04-26 @ 21:26:26
Postat av: Karin



pelham med två tyglar låter super! då får man ju ut mer av bettet och kan reglera själv. Om det ändå blir för skarp så prova ett baby-pelham.



(vet inte vad han har för bettstorlek men om han kan ha 11,5 cm (vilket faktiskt många stora hästar kan) så har alla pelham från tex globus kortare skänklar... mkt billigare än att köpa ett riktigt baby-pelham)

2010-04-26 @ 23:26:18
Postat av: Lea

Hade kunnat ta det som ett aprilskämt, lite häftigt måste det ju ändå kännas! :o) "En fd. prins har ridit min häst..." haha!

2010-04-26 @ 23:50:17
URL: http://leos.nu
Postat av: Elin

Haha, coolt att ha en fd.prins hemma hos sig, men när du var så sugen på att rida ... stackarn "/

2010-04-27 @ 07:56:51
URL: http://lizzylover.blogg.se/
Postat av: johanna

Verkar som om du låter många av dina vänner/bekanta rida dina hästar. Själv är jag väldigt svårflörad vad det gäller att låta andra rida mina hästar, och jag är väldigt mån om att det är duktiga och erfarna ryttare i såna fall. Speciellt när det gäller nya hästar, såsom Lito.

2010-04-28 @ 18:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0