Dagens ridpass

Red Zazou på volten idag. Det är alltid lika roligt att rida sin egen häst efter att man ridit andra hästar några dagar, då känner man verkligen hur hästen känns på ett annat sätt. Konstigt förklarat, men ni kanske fattar :p Man tänker liksom på andra saker än vad man gör när man rider hästen varje dag hela tiden.

Idag kom jag på att den gångarten som är svårast att få Zazou slappna av i är skritten. Hon börjar småtrava stup i kvarten, och är spänd i halsen. Jobbade därför mycket i skritt idag. I slutet gick hon jättebra! Jobbade även lite med galoppfattningar från skritt, vilket inte gick lika bra. Just nu är hon inne i en period då hon blir lite sur när man lägger på skänkeln, vet inte om det är för att hon är känslig i pälsen eller lite brunstig. Däför är det iaf inte det lättaste att träna galoppfattningar. Men vi fick till ett par bra iaf! I traven jobbade jag mycket med serpentiner, då var hon superfin!



Kommentarer
Postat av: kajsa

Jag måste säga att det är jättekul att läsa om zazou och hennes vardag då min häst har samma svagheter. väldigt intressant att läsa om hur du löser problemen, jag får väldigt mycket tips och inspiration. Tack!

2010-04-11 @ 00:17:15
URL: http://kajsaericsson.blogg.se/
Postat av: Natalie

Hej! när börjar veckans övning igen?

2010-04-11 @ 10:41:06
Postat av: tova

tror hon nog är lite brunstig

2010-04-11 @ 11:08:50
Postat av: Sofia

Det är ofta man glömmer bort skritten men den är ju faktiskt lika viktig som de andra gångarterna, även om man inte tror det :) Zazou är så fin!

2010-04-11 @ 12:34:53
URL: http://dressyrryttaren.blogspot.com
Postat av: Fredrika

Hur mycket kostar det ungefär att flyga utomlands med en häst? :)

2010-04-11 @ 12:42:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0