Dagens ridpass

Red först ut på Zazou. Det gick helt ok. Red en ny runda vilket medförde att hon var ganska spänd en stor del av ridturen. Var tom tvungen att hoppa av och leda henne en bit där hon inte vågade gå.

Sen red jag Ture för första gången på flera veckor. Red ungefär 20 min i skritt och trav på en grusväg. Han är så himla stadig att rida jämfört med Zazou, både i kroppen och i munnen. Zazou flyger liksom runt lite över allt och det är svårt att få ett jämt stöd i munnen, Ture går rakt fram och är stadig i formen osv. Även om jag aldrig tror att Zazou kommer bli så pass stadig som Ture, hon är ju en helt annan typ av häst, så hoppas jag på att hon blir lite mer som honom på det sättet i framtiden. Det är så himla bekvämt att rida såna hästar märkte jag nu, haha.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har Ture varit skadad? Fin blogg förresten =)

2010-04-12 @ 09:07:32
Postat av: Anonym

Tänkte på din ridhjälm.... Är det en sån med snörning bak eller jw?

2010-04-13 @ 15:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0