Lika?

Idag när jag satt och kollade på vc-finalen så lade jag märke till att en häst var ganska lik Lito.

Patrice Delaveau och Katchina Mail


Annika och Litograf


Dom är iaf lika i kroppen, och även lite i rörelserna. Såklart kan man inte jämföra sprången, då skulle jag nog aldrig haft Lito :p, men det andra. Ska kolla mycket på hur Patrice rider Katchina, dom verkar nämligen inte helt olika att rida heller. Kanske att Katchina är lite kvickare.



Vad tycker ni? Är dom lika eller är det bara jag som tycker det? :p

Kommentarer
Postat av: Olivia

Haha jo på nått sätt är de faktiskt rätt lika, lite svår att se på film bara sådär men de har ganska lik teknik. Du kan ju hoppas att ni kommer till samma nivå ;-)

2010-04-18 @ 22:51:00
URL: http://ponyhopparen.webblogg.se/
Postat av: Becka

nja, jag tycker katchina verkar lite mindre och kvickare, samt har bättre bakbensteknik. men lite lika till utseendet annars kanske ;)

2010-04-18 @ 23:28:14
Postat av: Louise

Zazou påminner ju om Steve Guerdats Jalisca Solier.

2010-04-19 @ 09:01:00
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Lina

Jo lite lika är de allt, i "kroppshållningen".

2010-04-19 @ 09:15:53
URL: http://sallberglina.zoomin.se
Postat av: Anonym

den där hästen är lik min förra ponny doris day :DD

en kopia av henne fast hon är en cponny :)

2010-04-19 @ 09:28:17
Postat av: Anna

Jag tror nog inte jag tycker att de är lika, Katchina är kvickare. Och som Becka skriver, så har hon bättre bakbens teknik. Men det är ju svårt att se bara på en video sådär. Men det är iallafall min åsikt :)

2010-04-19 @ 09:52:41
Postat av: Carro

Jag håller med om att dom är lika! Dom verkar ju ha väldigt lik kroppsbyggnad och nästan exakt samma färg också ;)

2010-04-19 @ 10:13:22
Postat av: Anonym

Lite kul att både Becka och Anna kommenterar precis det du själv skrivit inte är likt, språnget och kvickheten :p



Det vet ju Mikaela inte är så jättelikt, så tror det är det andra hon menar :p

2010-04-19 @ 10:24:07
Postat av: Anonym

hon är som flera andra (och även du) sagt kvickare och har bättre teknik, plus att hon har en lite bättre galopp som det ser ut.



men utseendemässigt är de ganska lika av det lilla man sett Lito, men på filmerna tycker jag inte de ser så lika ut ändå.

Hade man haft exteriörbilder på dem och kunnat jämföra lite bilder där de är i liknande situationer hade det varit lättare att se, men tycker Lito ser lite mer långsam och lågställd ut än Katchina =)

2010-04-19 @ 10:42:39
Postat av: Desirée

Håller med om att Lito ser ut att vara lite mer lågställd, men det är möjligt att du kan jobba upp formen till lite mer som Katchinas. Det är ju något du har skrivit att du jobbar på, och även kvickheten går ju att öva upp. Sen är det möjligt att Lito hoppar ännu bättre när det blir högre. Så om nåt år kanske dom är hur lika som helst :) Mycket möjligt enligt mig, dom ser ju ut att vara byggda ganska lika i grunden.

2010-04-19 @ 10:56:32
Postat av: Anonym

Asså det är såklart att dom inte är kopior, det tror jag du är medveten om haha. Men visst finns det likheter, det håller jag absolut med om! :)

2010-04-19 @ 11:02:56
Postat av: Mathilda

din häst verkar lite segare ;)

2010-04-19 @ 12:43:02
URL: http://intend.blogg.se/
Postat av: A

Jag tycker de är väldigt lika, även på tekniken. Sen att Lito skulle uppfattas som mindre snabb är kanske inte så konstigt. Han är ju úng, går en skolrunda på filmen, och det är lägre hinder vilket betyder att tempot inte är detsamma. Hästen ska inte heller behöva visa upp sin hela kapacitet på dessa låga rundor, inte om man har massa kvar att hämta i den vilket Lito ser ut att ha =) Jag tror att hade man sett en film på Katchina när hon var i samma utbildningsfas/ålder som Lito, hade det nog sett riktigt lika ut. Man kan ju vända på det också, tror att Lito def ser ut något liknande i hoppningen om ett par år!!

2010-04-19 @ 13:57:26
Postat av: josefin - ponnyryttaren

Tycker dom påminde lite om varandra :) Men Lito ser 'segare' ut ;) annars va dom ganska lika :)

2010-04-19 @ 16:45:07
URL: http://josefinzander.blogg.se/
Postat av: Katrin

Tycker "A" satte sin kommentar mitt i prick, håller helt med henne/honom!

2010-04-19 @ 19:26:22
Postat av: e

Shit vilken stadig och supersnygg sits Annika har!!

2010-04-19 @ 19:51:32
Postat av: alva

inte lika alls enligt mig! Lito ser ut att ha en väldigt loj, "mindre fin" galopp, medan den andra hade spänstigare galopp. :)

2010-04-20 @ 22:40:26
Postat av: EmbLeM

Mycket fin runda av Patrice! :) Jag tycker de flesta världscupryttare tyvärr brukar rycka lite för mycket, men han lät hästen vara helt i munnen :)

2010-04-21 @ 18:41:18
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0