Jag skyller på att det är fredag den 13:e

Egentligen kändes båda hästarna fina idag, bara det att resultaten kanske inte var dom bästa.

Debuterade 130 med Lito, och jag är faktiskt supernöjd! Fick 2 nedslag, ett i en kombination då vi kom för stort in på oxern så han hann inte upp med bakbenen på räcket. Sen kom nästa nedslag två hinder efter på en oxer där jag red på lite mycket så han blev flack. Resten kändes bra! Banan vad sjukt lång, maxiden låg på över 100 sekunder, och det kändes verkligen som om den aldrig tog slut.




Zazou var jättefin på framhoppningen. Sen började det dåligt på banan då vi rev tvåan som var en trippel. Den var väldigt bred och vi kom för nära (klantridning från min sida) så hon räckte inte över. Sen kändes hon jättefin 3, 4a och 4b. 5:an var ett räcke längst kortsidan, och där fick vi ett litet slarvpet. Efter det bestämde jag mig för att utgå, men hoppade 6:an också eftersom jag ville avsluta med ett bra språng. Det var en stor oxer och den hoppade hon super! Kändes onödigt att hoppa runt hela den långa banan med 8 fel i bagaget, så valde att spara henne tills imorrn då vi ska hoppa en till 130. Hade från början tänkt byta den till 120, men eftersom hon hoppade så få språng idag och det ändå kändes så pass bra så bestämde jag mig för att gå in i en till 130 trots allt.

Trippeln hon rev. Hon försökte verkligen klara den, duktiga häst, men inte så konstigt att hon inte räckte över då hon typ bara hoppade uppåt. Som ni ser så rev hon iaf med bak :p





Kommentarer
Postat av: Anonym

de va väl jätte bra med 8 fel i 130 debuten! bortskämda idiot!

2010-08-13 @ 22:00:52
Postat av: Sandra

Lycka till :)

2010-08-13 @ 23:24:14
URL: http://dkrsryttare.blogg.se/
Postat av: Linda

Filmer?

2010-08-14 @ 10:43:17
Postat av: Malin

är de verkligen bra att utsätta en unghäst för de om du känner dig osäker? hur gammal är hon? 6? det är min oxå.. fattar inte varför man ska gå så fort fram, klart man vill gå upp i klasserna men det krävs så lite för att både hästens och ryttarens självförtroende ska flyga iväg.

2010-08-14 @ 13:09:05
Postat av: Maria & Pearl på äventyr

Tycker att fler borde utgå på tävlingar och skippa omhoppningar om det är många tävlingsdagar på raken, för att spara på hästarna :)

2010-08-14 @ 14:28:15
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com
Postat av: Emma

klokt gjort att utgå, vad bra att hon hoppade oxern så bra!:D

2010-08-14 @ 16:45:47
URL: http://emmatraning.blogg.se/
Postat av: Jose

Ser läskigt ut de där, är du aldrig rädd när du rider?

2010-08-20 @ 15:28:12
URL: http://ejercicios-bajar-peso.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0