Tävling Jump Club

Idag spräckte vi tyvärr vår statistik med enbart 0-rundor :(

I LB så kom vi helt fel på 2:an som var ett räcke, så den bomen rullade ner. Inte så mycket mer att säga om den rundan, det kändes bra för övrigt!




Bestämde mig för att prova LA också. När jag såg banan var det dock nästan så att jag ångade mig, den var ovanligt svår (för att vara en regional LA) och dessutom maxad. Hindrena kom snabbt efter varandra, det var tvära brytsvängar och ett par knepiga avstånd. Det visade sig även i resultatlistan då det bara var 2 nollor i grunden av typ 25 starter. Ändå var det många duktiga ekipage och inte en jättelång bana (8 hinder. Eftersom jag var avd B la dom dock till 2 hinder till mig, så jag fick hoppa 10 st). Joey rev 2 hinder i början, frambommarna på 2 oxrar. Det var som att han glömde att det var 10 cm högre än i den förra klassen. Till den första kom han dessutom i korsgalopp. Sen kom han igång och var hur fin som helst resten av banan, så jag är trots allt jättenöjd!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej mikaela!



Jag har en fråga :D Är inte Joey ponny? Är man 18 får man ju inte tävla ponny längre så jag undrar om jag har helt fel eller hur du gör :)

2010-08-28 @ 22:15:36
Postat av: sara

hej, skulle inte du kunna ge lite tips på hur man kan lära sin häst att byta galopp? min ponny gör det i princip klockrent över hindrena och kommer nästan alltid rätt, men han brukar bli jättesur och bocka om man försöker "på marken" eller så bara ökar han lite, vad ska jag göra? (a)

2010-08-28 @ 22:44:35
Postat av: EmbLeM

Ja men verligen vilken knepig bana! Vem kan lyckas få en bra och stabil rytm på en sån där bana? Pinsamt av banbyggaren, 2 felfria av 25.

Jag tyckte Joey skötte sej strålande på en sån pass osammanhängande och maxad bana :)

2010-08-28 @ 23:18:43
URL: http://emblems.blogg.se/hast
Postat av: majaa.

är han het? för det ser ut dom att du håller tillbaka han ganska mkt, eller det kanske inte är så? :o tacksom för svar! :) din blogg är JÄTTE bra! :D

2010-08-28 @ 23:51:44
URL: http://feelup.blogg.se/
Postat av: columbine

vad fint det såg ut!

du är jätteduktig :D

2010-08-29 @ 10:00:07
URL: http://gullman.devote.se
Postat av: Anonym

Guud vad den ponnyn hoppar fint! snacka om kapacitet!

2010-08-29 @ 10:04:42
Postat av: Jonna

Hej!

Jag söker efter en ny häst just nu:)

Och jag undrar lite om Joey, tyckte jag såg att han var till salu???:S Men du kanske kan skriva lite mera om han asså fakta?? Tex hög, ålder, ras och kanske priset men jag förstår om du inte vill göra de på bloggen så du kanske kan mejla mig istället!:D

Ha de bra!

2010-08-29 @ 10:44:36
Postat av: Angelica

Skulle inte du kunna lägga upp lite tävlingsplanering med dina hästar? Och vilka klasser du tänkt rida?

2010-08-29 @ 11:06:00
URL: http://mittlivmedhastar.blogg.se/
Postat av: Paulina Otsjö

Vad fina ni är! =)

2010-08-29 @ 11:54:25
URL: http://paulinaotsjo.blogg.se/
Postat av: linda

Vilken knepig bana!

Men jag tycker det såg jättebra ut! :)

2010-08-29 @ 12:25:08
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/
Postat av: Vikkan

Gud vilken fin ponny! :)

hur gammal är han? :)

2010-08-29 @ 15:58:30
URL: http://fotoduon.blogg.se/
Postat av: Fanny

Det ser superbra ut!!!! Hur länge ska du ha honom? Kram

2010-08-29 @ 16:55:49
Postat av: Anonym

asså GUD VAD FORT DU GÅR FRAM MED DINA HÄSTAR I KLASSERNA!!

förstår inte varför alla har så bråttom..

2010-08-29 @ 18:44:21
Postat av: Emma

Ursäkta, du "Emblem", banbyggaren var Lotta Björe, som har en enorm rutin och är en fantastiskt erfaren tränare, ryttare och hästmänniska.



Banan var inte löjligt lätt, men det ska den heller inte vara i en LA, då behöver man börja få in svårigheter för att sedan kunna klara av att ta steget upp i Msv. Den var absolut varken omöjlig eller orytmisk, det gäller helt enkelt för ponnyryttare att lära sig att rida. Tycker snarare att det var en väldigt trevlig bana och framför allt roligt med något annorlunda än långsida - snett igenom - långsida.



Anledningen till att det var få nollor berodde nog snarare på att nivån på många utav ryttarna var alldeles för låg. Nu är ju Mikaela inte en utav dom, men hon sitter ju istället på en ungponny, som gjorde sin debut på höjden, vilket kan förklara att resultatet inte var en felfri ritt.

2010-08-29 @ 20:07:31
Postat av: Anonym

ska anmäla min stor häst till en lokal tävling på 1m vad är skillnaden mellan avd. A och B? (hästen är 15 år) tacksam för snabbt svar!

2010-08-29 @ 21:01:28
Postat av: Anonym

joey är väl ingen ungponny? du tävlar väl avd b för att du är över 18?

2010-08-30 @ 21:37:18
Postat av: Emeli

Tycker att det ser fint ut, och det kan ju inte alltid gå felfritt <:



Sedan måste jag tillägga, till någon som kommenterat tidigare; Att bara för att man har massor av erfarenhet så betyder det inte att man är bra. Tex. så låter Lotta Björe sin dotter rida på pessoa, och den där banan var inte trevlig någonstans, och enligt mig för komplicerad.

Sedan har vi ju familjen Pessoa, som har hur mycket erfarenhet som helst, men som ändå barrerat och lagt grus i hästarnas skydd och allt vad de gjort.

Och sedan finns det dem som bara ridit något år, men som rider med så mycket känsla att det ändå går hur bra som helst.

Min poäng är i alla fall att bara för att man har år av erfarenhet, är känd osv. så behöver det inte betyda att man är duktig. Lotta Björe är defenitivt inte en av mina favoriter.

2010-08-31 @ 20:17:49
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: Emma

varför tävlar inte du med väst på ponnyn ?? måste man inte de :O jätte fin blogg ;)

2010-09-04 @ 23:34:10
URL: http://blackbuster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0