Dagen

Usch, det blir bara mer och mer snöstormsliknande väder här. Absolut inte särskilt ridvänligt med andra ord.

Longerade Ture. Tror det var ganska bra träning, för det var väldigt djup snö på volten.


Frustfrust haha



Zazou kände jag att jag var tvungen att rida lite eftersom vi ska tävla imorrn. Hon gillar ju dock verkligen inte när man rider när det snöar. Provade därför att sätta på en huva, och jag tror faktiskt det hjälpte lite iaf. I början så var hon väldigt spänd, men försökte hela tiden tänka på det som Sylve och Lotta sa. Jag red ungefär som jag brukar, bara det att jag red mer. Krävde lite mer av henne helt enkelt. Sen helt plötsligt var det bara som att allt släppte, hon hon gick huuur fint som helst. Det var i traven. Sen när jag galopperade var det ungefär samma sak, så i slutet gick hon jättefint även där. Red inte allt för länge iom att det som sagt var väldigt mycket snö på volten och att vi ska tävla imorrn. 


Tyvärr så har vi dock fått ett ordentligt bakslag i krasta bakhovarna träningen. På sista tiden har hon varit jätteduktig, man har kunnat kratsa dom som en vanlig häst. Men sen här om dagen så hade vi hovslagaren ute. Jag var i skolan då, men tydligen hade hon varit helt omöjlig att sko på bakhovarna (så hon går utan skor där nu). Hon verkade inte stressad eller något sådant, utan när man väl fått upp hoven så hoppade hon upp med alla fyra och la all sin tyng på just det benet = omöjligt att hålla kvar. Så idag när jag skulle kratsa hovarna så gjorde hon exakt lika dant. Hon verkar ha kommit på att det funkar nu... Vi får helt enkelt gå tillbaka några steg och börja från början igen. Jippie!


Nu hade jag tänkt försöka pallra mig ut och springa. Det som aldrig känns särskilt lockande känns rentav avskräckande i det här vädret! Får se om jag lyckas trotsa mig själv...
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Brukar också longera i djupsnö :)

2010-02-20 @ 16:53:28
URL: http://louisestolpe.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan!! Älskar din blogg=)

en liten fråga.... vet du om man får ha graman när man rider fram på en tävling??? tacksam för svar,jag ska tävla imorgon=)

2010-02-20 @ 17:13:46
Postat av: Anonym

Hej! Jag har en liten fråga, jobbar du någonstans eller nåt, eller hur kan du ha råd med att vara en "märkesnörd", lite konstigt att du klagar på de billigare varianterna av olika produkter om du själv inte köper din dyra utrustning?

Vissa har kanske inte föräldrar som kan köpa svindyr utrustning åt en och blir nog grymt besvikna på ditt inlägg om "copycats" (jag själv inräknad) .. :(

2010-02-20 @ 18:02:31
Postat av: julia*

Sv: fina hästar du har:)

Usch, ut och springa nu. Nä det låter inte lockande. heh

2010-02-20 @ 18:05:10
URL: http://bockerochhastar.blogg.se/
Postat av: mli

longerade med idag, jobbigt med denna snö :(

2010-02-20 @ 18:20:41
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: Sabina

Varför longerar du med täcke?

2010-02-20 @ 19:05:27
URL: http://szander.blogg.se/
Postat av: Mitt liv som hästnörd

Oj, vad mycket snö ni har. Lycka till imorgon!

2010-02-20 @ 20:09:13
URL: http://casey.webblogg.se/
Postat av: Rebecka

Det är en häst i mitt stall som gjorde exakt så förut också men hovslagaren kan ju hålla kvar bara.. Har han rak rygg och böjda armar så går det, han kan ju också stödja hoven mot låret/knäet om det vore så.. Eller så kan du ju testa en annan hovslagare, en hippologutbildad kanske? Hoppas att det löser sig iallafall, inge kul att bråka med hovar inte!

2010-02-20 @ 20:42:58
URL: http://stallsnack.blogg.se/
Postat av: Frida

Hoppas tävlingen imorgon går super :D

2010-02-20 @ 20:58:03
URL: http://fridieee.blogg.se/
Postat av: vickan

va bra hon passar i det där tränset :) skitsnyggt! lycka till på tävlingen

2010-02-21 @ 01:38:43
Postat av: Nettan

Min häst var precis likadan, men då med höger bakben. lyfte upp det och sedan hoppade iväg med alla fyra åt ett helt annat håll... tog två veckor, men nu är det inga problem alls ! :)

2010-02-21 @ 10:19:08
Postat av: theres

hade du kvar det vanliga täcket när du longerade och lät honom svettas i det? jag brukar ta det vanliga täcket och låta mina hästar springa nakna... kanske är det taskigt när det är så kallt?

2010-02-23 @ 16:01:45
URL: http://thessine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0