Lite svar

När är nästa tävling?

Förmodligen nästa helg :D

 

När hade du tänkt börja tävla Zazou?

Samma som ovan.

 

Vad har du för kamera?

Nikon D80

 

Jo jag undrar om det är ett tvådelat eller rakt pelham som du rider Ture på? :) Sen, har du provat eller funderat på att byta till någpt annat bett eftersom han kör upp huvudet så? Eller bara gör han så oavsett? :P Jätte bra blogg förresten och du är så himla duktig och har jättefina hästar! :D

Det är ett rakt pelham. Har faktiskt funderat på det flera gånger, men aldrig kommit till skott. Dessutom så känns det dumt att byta när han ändå går så pass bra, är lite rädd för förändringar på det sättet ibland :p Tack så jättemycket!


Vilken härlig bild! Vad tog ponnyn vägen?:)

Tack :) Menar du Nocke nu eller Lizza eller vem menar du? :p Nocke har iaf min lillasyster tagit över, och Lizza är såld!


jag undrar bara, du var väl en av jurymedlemmarna i tävlingen som libresse hade. när presenteras vinnaren egentligen? :)

Den är presenterad redan, kolla på Libresse hemsida så ser du vem som vann!



Det är verkligen jätte intressant att läsa din blogg, även om jag personligen endast rider dressyr. Det är jätte roligt att du uppdaterar så ofta. Läser endast en dressyrblogg och hon uppdaterar nästan bara varannan vecka.

Nu till mina frågor (som kanske ställts förut), När bestämde du dig för att helhjärtat satsa på hoppningen? Har det alltid varit en självklarhet, tycker du det är för "tråkigt" att rida dressyr? Vilka dressyrövningar (typ sidvärtes, galoppombyten osv) övar du regelbundet med dina hästar?

Superkul att du tycker det :D

Det var väldigt tidigt. Har alltid tyckt att det är mycket roligare än dressyr! :p Dom dressyrrörelserna jag tränar mest är nog öppna, sluta, skänkelvikning och galoppombyten. Sedan gör jag ju såklart mycket övergångar och allt sånt också.


vad gör du på vardagen?

Har skrivit lite vad jag gör utanför hästarna här

 

Heej, vi funderar på att köpa ny tävlingshäst efter sommaren. Men hittar inga bra sidor att kolla anonser. Har du ngr tips på bra sidor? Var brukar du söka när du ska köpa ny häst? :)

Jag kollar mest på hastnet.se, men även på bukefalos.se och i Ridsport :)


varför är det just hoppning du har fastnat för, och inte tex dressyr eller fälttävlan?

Har alltid tyckt att hoppning var roligast helt enkelt! Vet faktiskt inte varför :p



hej! jag har en liten fråga.. eller 2 faktiskt

1: jag suger på att knoppa... kan du typ lägga upp en bild hur det ser ut efter du har knoppat :)

2: hur många gånger har du ramlat av????


1.Sitter vid fel dator, så har tyvärr inga bilder här, men kan göra det ngn annan gång :) Kan ju säga att jag också suger på att knoppa förresten :p

2. Har inte räknat faktiskt, men det har nog blivit en helt del gånger!



brukar du gå banan själv när du tävlar?

Yes, nästan alltid (om jag inte går med någon kompis)

 

Brukar du ha någon kompis med dig när du tävlar? Eller brukar det bara va din mamma och du på tävlinga? =) Älskar din blogg :D

Nja, inte ofta men ibland. Oftast är det bara jag och mamma. Va kul :D



Hej!

jag har några frågor, i sommras var dina hästar väldigt blanka. framför allt Lizza! men ture också, även nu. hur får du dom så? ryktar du mycket?

Nja, jag ryktar inte så jättemycket. Tror det mest beror på att dom får rätt foder samt mår bra och får vara ute mycket. Då brukar pälsen bli fin också :)


Sen har jag en fråga, har du något tips hur man får inspiration att gå ut till stallet när man egentligen itne har lust. jag har testat allt när jag verkligen inte har någon lust, tänka på tävling träning som jag ser framemot, tänka på non bra ryttare som skulle gått ut som ajg vill bli som, eller att hästen lider för att jag itne går ut. men inget funkar då jag har en dag då jag itne har någon lust. så har du något tips? föresten är din BLOGG RIKTIGT BRA! :)

Jag brukar göra just så som du säger - tänka på tävlingarna och att det är bra för hästen. Jag tror att man helt enkelt får acceptera att man inte alltid har världens inspiration, utan det går lite i vågor, iaf för mig. Sen tycker jag oftast att det är roligt när jag väl är ute, det är bara att komma ut som brukar vara jobbigt. Så jag försöker tänka på det, då brukar jag få lite mer lust iaf. Tack så jättemycket, vad glad jag blir :D


Hinner tyvärr inte svara på fler frågor just nu, gör det så fort jag får tid! Dessutom så blir jag galen på den här datorn! Allt går så jäkla segt, och bara hamnar huller om buller hela tiden. :( Men som sagt - resten av svaren kommer vid ett senare tillfälle! (förmodligen efter helgen) Nu ska jag sova, ska upp jättetidigt imorrn!

Kommentarer
Postat av: Lina Renström - Vinn ett tävlingstäcke!

Kika in i blogg - Du kan vinna ett tävlingstäcke från Exklusiv Horse Wear!

2010-02-12 @ 09:38:42
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag undrar bara, längre ner så står det att det inte vart en ny häst för dig. Letar du efter fler hästar?:) Eller har du tänkt att byta mot någon av dom du redan har?

2010-02-12 @ 14:18:29
URL: http://martaanas.blogg.se/
Postat av: Tina - Born "Bornis" Late

Hejsan!

Tänkte fråga dig om du kanske har något bra tips på hur man kan bli av med sin rädsla att hoppa oxrar ?

Alltså oxrar som är 70 cm och uppåt..

Hade varit jättesnällt om du kunde ge mig ett bra tips :)

2010-02-12 @ 16:38:01
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Anonym

Din blogg är jättebra och jätteinspirerande!:D Jag rider och tävlar själv, fast just nu har jag ingen häst (har nyligen sålt min ponny) men jag letar efter en. Det är verkligen superkul att läsa om hur du tränar och förbereder inför tävlingar mm!:D

2010-02-12 @ 20:17:18
Postat av: nyfiken :)

hej! :) jag undra bara vad era/dina hästar kosta och vad ni tycker är för mkt att betala för en häst :)

för dom är verkligen jättesnygga! :D

2010-02-12 @ 23:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0