Dagens ridpass

Idag red jag Zazou på volten. Hade graman, vilket jag inte haft på ett bra tag nu, för att komma åt henne bättre i galoppen. Till skillnad från de flesta andra pass jag ridit var det just den gångarten jag inriktade mig på idag. Faktum är att hon var superfin! Var nog den rundaste och finaste galoppen vi lyckats med, och gramanen behövde inte ens vara spänd. Galopperade över lite bommar som låg framme. Vissa gånger rusade hon på lite, men sedan väntade hon jättebra. Hon verkar dock ha lite svårt för att komma nära, eller så är det jag som hållde kvar lite väl länge dom gångerna, för då fick hon inte riktigt med bakbenen. Men för övrigt var hon som sagt jättefin!


Inte från idag. Måste verkligen ta lite nya bilder snart!


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=RZhtiCqBAGM

Kolla denna häst :)

2010-01-27 @ 00:39:59
Postat av: Ullis

Är gramanen till för att få ner huvudet på henne? (Du brukar skriva att hon går med huvudet för högt). Fungerar graman som en martingal...? Nä, nu får du hjälpa mig lite med allt det här! ;)

2010-01-27 @ 08:28:06
Postat av: Amanda

jag har en frågestund på min blogg nu, titta gärna in och ställ en fråga:)

2010-01-27 @ 18:14:42
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0