Dagens ridpass

Gjorde ungefär samma sak med storhästarna idag som jag gjorde med Joey igår. Red på volten och hoppade lite små titthinder, typ 30-50 cm höga.

Började med Lito. Först red jag runt i en ganska låg form, och man märker att det är där han trivs bäst. Sen red jag ett tag i en sån hög form som gick också, vilket gick sådär. Där blir han mycket starkare och inte alls lika avslappnad. Ska jobba på med det, det ska faktiskt gå att rida honom i den formen också. Sen tog jag några små skutt. Eftersom det regnat en hel del under gårdagen och natten så var vattenmattan helt fylld med vatten. Perfekt tänkte jag, det behöver han ju öva på (han stannade ju på en vattenfylld vattenmatta på sista tävlingen). Men tror ni han brydde sig idag? Nej, han blinkade inte ens när vi skulle hoppa den, trots att han inte varit framme och nosat på den lr ngt sånt innan. Fattar inte vad som flög i honom på tävlingen!




På Zazou började jag med att travhoppa i en 8:a över två räcken med en travbom framför. Avslutade när räckena låg på 1 meter. Hon var jättefin! Sen skuttade jag runt några varv över titthindren. I början var hon lite springig, men i slutet var hon hur fin som helst! Hon gick i en stadig rund form och lyssnade bra på mina halvhalter. Funderar på att ta tillbaka det där jag skrev om Joey förrut idag, att jag skulle välja honom om jag bara skulle ha en häst att hoppa hemma på :p Zazou är så himla härlig att rida på med sin underbara galopp och sin energi. Fast visst måste man jobba mer på henne vid hoppningen... Aja!


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Läste att du hoppade titthinder och att du hoppade dem väldigt låga. Är det av anledning att du gör det, liksom att titthinder aldrig ska vara höga första gången, eller blev det bara så?

Tycker att du gör helt rätt om du hoppar dom låga första gången. Men absolut inget jag stör mig på om det inte var så:)

Bara undrade:D

Tack för en JÄTTEBRA blogg!

2010-07-26 @ 21:35:16
Postat av: s

att gå fram till hindrena innan man hoppar är att säga: det här är läskigt detta ska du va rädd för.

2010-07-26 @ 23:18:41
Postat av: Nadja

Jag har inte läst din blogg så länge, men jag ser på bilderna att du har en hjälm och ett par stövlar när du tävlar, som är svarta, och sen har du ett par blåa som du har när du tränar, är det så? Varför har du det? är det för att tävlingssakerna inte ska slitas lika mycket? Jag har bara mina saker X 1, men jag tävlar kanske inte lika ofta som du gör heller.

2010-07-27 @ 13:39:43
Postat av: c

jag har för mig man går fam till hindret för att visa att man inte ska bli rädd för det, men jag kan osså ha fel..

superbra blogg!!:D

2010-07-27 @ 14:31:48
URL: http://barachalle.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0