Svar del 1

Herregud vad mycket frågor som kom in! Svarar på några i taget, här kommer första delen. Blev inte så många för har ont i huvudet :( : 

Hej! Söker du jobb nu eller väntar du tills i höst? Hur kommer det blir med dina hästar den dagen du flyttar hemifrån? :)
Har inte börjat söka än, men ska ta och göra det snart! Jadu, ingen aning, har inte tänkt så långt :p

Vad är ditt favoritmärke på ridstövlar , vilka hjälmar tycker du är snyggast?

I dagsläget är det nog Tretorn, tycker dom är så himla bekväma!
GPA och Charles Owen, båda dom märkerna har många fina modeller tycker jag!

rider du och din syster aldrig tillsammmans?
Väldigt sällan.

hur högt tävlade du med nocke?
MSVA (130cm)

hur långt kom du på ponny?
Vet inte riktigt hur du menar, men har hoppat SM på både b, c och d-ponny iaf.

tar du åt dej av ''elaka'' kommentarer?
och tar du åt dej av tex det var en som skrev att lito såg sne ut, kollar du upp det då eller ignorerar du bara kommentaren?
super bra blogg :D

Nej, har lärt mig att inte göra det.
Det beror helt på tillfälle, tex om det öht går att se om han skulle vara det på den filmen/bilden.
Tack :D

vad tycker du om repnosgrimma, spec. kombinerat med remont?

Har ingen erfarenhet av det, men har hört folk som blivit tipsade att använda det av kunniga personer.

Hur lång är du?
Typ 178.

har ni inakorderingar i eret stall eller är de bara för din och din systers hästar?
Om vad står de för andra hästar i stallet?
:)

Har lite inackorderingar också. Just nu är det bara en storhäst och en d-ponny, sen två shettisar som bara ska stå är ett par veckor.

Hej Mikaela! Jätte bra blogg, kan du inte skriva lite olika träningstips eller andra tips? :)

Tack :) Jo visst, tycker jag försöker göra det ganska ofta. Eller vad menar du lite mer exakt? :p

Måste bara säga att din blogg är jättebra och tycker att du rider super bra! Jag har en fråga, när man hoppar på gräs bara något litet hinder på 70 cm behöver man ändå gräs broddar? Tacksam för svar! / malin

Vad kul, tack! Det beror på vad det är för väder, om det har regnat tex är det ju ofast väldigt halt. Sen är det väldigt indiviuellt från häst till häst hur mycket den halkar, hur bra balans och kroppskontroll den har osv. Men generellt sett tycker jag man kan göra det om man tänker på att vara försiktig.

Vilken är din favorit hästblogg?:)
Har ingen direkt favorit, utan gillar ganska många :)

Hej :P Min foderponny överhoppar mkt , hon är så rädd om sina ben men jag orkar inte riktigt med det :S Har du något tips om hur hon kan hoppa normalt ? :O
Unghästar brukar ju ofta överhoppa sig en del, och då brukar det bli bättre ju mer man hoppar. Så det är det första jag kom och tänka på iaf.

Sen har du skadat dig allvarligt när du har ramlat av någon gång ?
Har brutit nyckelbenet en gång, och sen har jag fått minnesförlust och allvarlig hjärnskakning en gång.

Ååååh, jag kommenterade ju förut & frågade om du kunde ha en frågestund för jag hade massa bra frågor, men nu känns det som att jag glömt alla :D haha.
* Vilka klasser planerar du att starta Zazou & Lito i? (i år alltså)
* Hur länge kommer du ha Joey & vilka klasser ska han gå innan du säljer?

Haha brukar vara så :p
130 är mitt mål att båda ska gå iaf!
Typ över sommaren. Skulle vara kul att hinna starta LA, får se om jag hinner det.

Hur gammal var du första gången du satt på en häst?:)
Vet inte faktiskt, 5 kanske?!

När ska ni sälja Joey? Vad tror du priset ligger? ( om du vill säga asso)
Typ efter sommaren. Det får vi se då ;)

Vilka tävlingar har du planerade?
Just nu har jag bara Vallentuna i helgen, och sen Nästet om några veckor.

Vad är det höööögsta du har hoppat i hela livet och på Joey? Zazou? Ture? Lito?
Jag vet inte :p Typ 160 kanske. Brukar inte hoppa så överdrivet högt på mina hästar, utan håller mig till dom höjderna jag tävlar ungefär. Joey har jag väl hoppat 110 på kanske, Zazou typ 135-140 och Lito typ samma. Ture har jag kanske hoppat nåt språng uppemot 160.

Hej :) Din blogg är verkligen toppen och jag följer den slaviskt! Om du slängde in någon rolig bloggtävling eller bloppis hade bloggen varit fulländad!
Frågan: Hur fungerar din vardag med hästarna, hur mycket hjälper dina föräldrar till med och hur mycket gör du själv? Likadant på tävling :)
Ha det så bra!

Vad kul, tack så mycket! Kommer nog en bloggtävling snart iaf :)
Min pappa är praktiskt taget inte alls involverad i hästarna, utan det är mest jag och mamma. Vi försöker väl hjälpas åt så gott det går, men vissa saker delar vi upp. Tex utsläpp och sånt. Sen är det vissa saker jag oftast gör, tex mockar och gör i ordning allt inför tälving, och vissa saker hon oftast gör, tex köper hästmat och bokar hovslagare och sånt.  Okej lite dåliga exempel, men du kanske fattar :p
Desamma!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur gick det med Ture!? Hittade dom något? :)



http://henrikzon.blogg.se

2010-07-02 @ 06:25:38
Postat av: jennifer

Fin blogg, och söta hästar !♥

2010-07-02 @ 09:14:10
URL: http://jjbbys.blogg.se/
Postat av: Paulina

Grymt bra blogg! :D

2010-07-02 @ 09:58:44
URL: http://onlypaus.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!

Nu är det så att jag hamnar väldigt lätt i stolsits när jag rider. ingenting som jag känner av och det verkar inte som om hästarna störs av det (och jag rider måånga olika) det är mest utseende messigt som det ser fult ut (tkr jah), jag är själv ganska lång typ 172-174 cm. och min fråga är då om du har något tips om hur jag ska/kan bli "av med det". jag har dock tänkt på att dra bak skänkeln lite så att det blir den där linjen som man ska kunna dra rakt, du vet. men man glömmer ju bort det efter ett tag speciellt om man har mkt häst att rida. jag har som sagt långa ben pga av min längd och jag tror att mina lår är lite längre än vaderna och kanske därför en orsak?

tacksam för svar!

2010-07-02 @ 23:58:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0