Dagens ridpass

Så, då var alla hästar motionerade även idag. Det tar allt ett bra tag när man har 3-4.

Red ut Lito en sväng i skogen. Han var jättestark på vägen hem så tog några varv på ängen i slutet också. Efter ett tags arbete så kändes han fin!

Sen red jag Zazou på volten. Hade graman. Gjorde lite sidförande hjälper, tempoväxlingar, övergångar, volter osv. Hon var duktigt, och när hon slappnade av var hon jättefin.

Till sist red jag Joey på volten också. Red inte så länge, utan red mest runt i alla gångarter med lite övergångar och volter. I traven var han superfin, men i galoppen får jag honom inte riktigt att slappna av än.

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt att ha så många hästar!:D

2010-06-07 @ 22:19:08
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ture då ? :( har han blivit bättre nu ?:)

2010-06-07 @ 22:24:42
Postat av: emelie

Kul :) Vill oxå ha häst xD

2010-06-07 @ 23:08:58
URL: http://monchel.blogg.se/
Postat av: Elly

Har du inga bra tips för att stärka ens hästs ryggmuskler? Har precis köpt en häst från Tyskland som är totalt omusklad så skulle gärna vilja ha några tips på bra övningar :D

2010-06-08 @ 08:41:12
Postat av: Miranda

men ture-snure då? :p

2010-06-08 @ 15:40:37
Postat av: elin

hur går det med ture?

2010-06-08 @ 19:47:50
Postat av: Emma

Hej!



Gillar din blogg, men det är inte det jag vill säga ;P

Jag har Problem och behöver Hjälp!

Jag har en liten D-ponny valack, han har fina gångarter, dressyren i blodet. MEN, så fort han går i form.. så ligger han på bogarna. Extra tungt är det i galoppen när jag hoppar, då håller jag honom gärna samlad för att ha mer kontroll, men han lägger sig så tungt på bogarna så han blir hård i munnen -.- Hjälp mig! Hur får jag min häst att gå mer med bakbenen än frambenen? :O



Mvh

Emma

2010-06-08 @ 21:51:01
URL: http://erosafsatuna.devote.se
Postat av: Emelie Ljungman

Hej Mickis!

Har du några bra svar på hur man kan lära hästen galoppombyten? Han kan mycket bra åt höger men åt vänster hänger bara fram med hmm... / Emelie

2010-06-09 @ 08:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0