Träningsläger

Var på träningsläger måndag-torsdag. Vi var på min klubbs hemmabana, Lovisedal, och tränade för Ann Liwing. Hade med Joey, Zazou och Lito. Red två hoppass varje dag, så varierade lite mellan hästarna. Första dagen var det bara bommar, då fick Joey och Lito gå. Andra dagen var det lite gymnastikhoppning samt ett 4-kombination med räcken. Då red jag också Joey och Lito. Tredje dagen var det fortfarande mycket gymnasik, men då hoppade vi några högre språng också. Hade Lito och Zazou. Sen tredje dagen var det banhoppning. Då hoppade jag Zazou och Joey.

Alla tre hästarna har skött sig superbra :) Ingen har jag ju haft så jättelänge, och har aldrig riktigt testat dom på lite högre höjder. På den punkten känns det som om vi klivit upp ett snäpp den här veckan, framförallt när det gäller Zazou men även på Lito. Joey har jag ju inte hoppat så mycket innan, så med honom känns det mest som om jag verkligen lärt känna honom bättre och han mig. Han är verkligen en jättehärlig ponny!

Här kommer några filmer (blev inga filmer från första dagen):

Dag 2

Joey. Han blev gärna lite springig i den här övningen, men när hindren kom upp lite backade han av lite mer själv och då kändes han fin. Vet inte hur mycket han gjort såna här typer av övningar innan, så jag tycker han var jätteduktig!


Lito. Stundtals får jag lite långa tyglar, men det kändes iaf bra när jag red. Han var följsam och uppmärksan på hinden och för mina hjälper. Det var typ 1,5 meter för kort mellan räckena, vilket var bra för att försöka få honom lite snabbare i frambenen. Han blir ju gäna lite hängande fram, men vissa språng drog han upp dom riktigt fint.




Dag 3

Zazou. Ibland var hon lite stark, men hon kändes faktist jättefin! Avslutade med att hoppa den sista oxern på drygt 130. Har aldrig hoppat dom höjderna på henne förrut, men det kändes som om hon gjorde det väldigt lätt.



Lito. Uppvärmningen (som inte är med på filmen) kändes riktigt bra för honom, han började liksom jobba med ryggen på ett annat sätt än vad han gjort innan. Det följde med till hoppningen, så framförallt i början kändes han fin, även om han stundtals är lite lång. Dock så tror jag att det är så han trivs bäst att gå i nuläget, vill inte störa honom för mycket liksom. Också på honom höjde vi upp den sista oxern ganska mycket, men det kändes knappt som om han tog i.




Dag 4 - Banan vi hoppar är tagen från en 135 klass från tävlingarna på Runsten förra helgen

Joey. Hoppade en bana på typ 1 meter (LB), vilket han gjorde väldigt bra och enkelt. Vissa språng hoppade han dessutom riktigt fint, bakbenen är ju inte helt fel.



Zazou. Började med att hoppa banan på drygt 120. Det gick bra, så då bestämde jag mig för att prova hoppa en lite högre bana (filmen). Ett par hinder fick ligga kvar på 120, men de flesta åkte upp till 130 och några upp mot 135. Det känns som om hon har utvecklats så himla mycket i hoppningen på sistånde, så det var roligt att få det bekräftat med en felfri runda på dom höjderna med en bana som inte var allt för lätt. Efter den här rundan känns det faktiskt som om Breeders i höst inte är allt för långt bort. Då ska hon ju ha gått ett par felfria 130. Ska hoppa några till 120, men sen kanske vi vågar oss på en debut i den klassen faktiskt :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Zazou hoppas mycket bättre på högre höjder! hon vrider sig verkligen inte på de höjderna!

2010-06-17 @ 23:08:19
Postat av: Alma

Älskar Zazou =)

2010-06-17 @ 23:10:18
Postat av: Anna

Kul att du har kommit igång med bloggen igen! Och filmerna ser ju otroligt bra ut, inspirerar mig till att träna ännu mer :)

2010-06-17 @ 23:47:02
URL: http://annnaek.blogg.se/
Postat av: Therese

Kul att all träning har gett resultat :) Man ser helt klart skillnad !

2010-06-18 @ 00:26:09
URL: http://www.tengelbrektsson.blogspot.com
Postat av: my

Kul inlägg! Det ser superfint ut, alla hästarna verkar ha gott om kapacitet trots att de verkar så olika till sättet. Jättefint ridet, jag ser och lär ;)

2010-06-18 @ 00:46:08
URL: http://myalfredo.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tycker mig känna igen den där banan minsann ;P Zazou är jättefin, det vet du att jag tycker. Men jag måste säga att Lito ser riktigt scoopig ut! :) Jag saknar dig, ser grymt mycket fram emot nästa vecka :D<3

2010-06-18 @ 01:44:45
URL: http://nogg.se/AmandaG
Postat av: Siri

Vad kul att du är tillbaka & bloggar igen!

Alla hästarna såg dessutom fina ut - vad skoj :-)

2010-06-18 @ 02:51:07
URL: http://omsiri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Till flyinge behöver man ju 'bara' två nollor i 130 cm o en i 120 cm. Måste vara avd. B, räknas inte i avd à fast man kanske är kvalad att rida de. Lycka till!

2010-06-18 @ 08:56:52
Postat av: Matilda

Härligt att du har kommit i gång med bloggen igen. Hästarna ser otroligt bra ut och hoppar jätte fint. Hoppas du fortsätter blogga nu :)

2010-06-18 @ 10:41:16
URL: http://matildaorginalet.blogg.se/
Postat av: Lollo

Roligt att det går så bra med hästarna! Gud vad Lito ser lugn och inte alls hispig. :) Men tråkigt med Ture, hoppas det blir bättre snart!

2010-06-18 @ 11:11:09
URL: http://livingtoday.blogg.se/
Postat av: vickan

du har så otroligt fina hästar. kul att joey går så bra, han kommer nog bli hur fin som helst. man bara älskar ju zazou. min drömhäst typ, älskar utstrålningen och inställningen :) breeders blir inga problem!

2010-06-18 @ 13:41:37
Postat av: anna

du är en förebild, för du rider snyggt och proportionerligt, med bra harmoni och grym sits! fortsätt så :)

2010-06-18 @ 18:17:12
Postat av: Sofie

Zazou är så läcker!!

2010-06-18 @ 22:56:14
Postat av: Maja

Har du Joey till försäljning? :)

tacksam för svar!

2010-06-19 @ 12:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0