BÄSTA/VÄRSTA HÄSTMINNET

Ett av mina värsta hästminnen är ifrån SM i Vellinge 2008. Jag och mamma åkte ner till Skåne tillsammans med ett par kompisar i deras lastbil. Jag hade med mig Picasso och Klumpen och min kompis hade också med sig två hästar. Jag var verkligen jätteladdad för det hade gått väldigt bra för mig med båda två tidigare under året.


När vi hade varit där i ca 20 minuter händer något som INTE får hända. Jag är i stallet för att ge hästarna mat. Picasso står och hänger ut huvudet ur boxen och ”lyckas” fastna med näsborren i en sån här träns/grimhängare. Hela näsan hänger därmed i två delar och det i princip sprutar blod. Jag får fullständigt panik, det var ju inte vad man hade räknat med precis. När mamma och Anita (mamman till de vi åkte med) ska åka iväg med lastbilen är det punktering på den! Efter lite letande lyckas de få tag i en transport och bil och åker in till Jägersro för att sy ihop alltsammans.


Detta blev verkligen inget lyckat mästerskap!


Ett annat roligare och trevligare minne började egentligen år 2005. Jag och min familj sitter på läktaren vid Falsterbo Horse Show och kollar på ponny Grand Prixen. Precis innan mammas telefon ringer så har jag sagt att ”här ska jag rida med den D-ponny vi köper”. Det är ett par kompisar till oss som undrar om vi vill följa med ner till Belgien och Holland för att kolla på ponnyer. Vi hade letat efter en ny ponny i ca 8 månader utan att hitta någon som passade.

Tre dagar senare åker vi till Holland och är där nere i tre-fyra dagar. Den sista dagen hittar vi Parisienne. Nästan exakt två år senare vinner jag och ”Piggy” ponnyhoppningen i Falsterbo. Det var som en dröm som slagit in!



Har ni några mer förslag på något bästa/värsta, sämsta jag skulle kunna skriva om? :)


Kommentarer
Postat av: Liza

Fyyyy vad läskigt med Picasso, usch vad obehagligt!!

2010-03-07 @ 16:55:35
Postat av: Alina

2010-03-07 @ 17:02:44
URL: http://alinich.blogg.se/
Postat av: alina

värsta nice ju :D(det andra :D)

2010-03-07 @ 17:03:11
URL: http://alinich.blogg.se/
Postat av: Mickan

Usch, läskigt det där med näsan :S

2010-03-07 @ 19:01:56
URL: http://lemickan.blogg.se/
Postat av: Amanda

usch det där med mulen lät hemskt!

men att du fick hoppa i falsterbo är verkligen nått man drömmer om:D

2010-03-07 @ 20:22:26
URL: http://amandaspetterssons.blogg.se/
Postat av: Lina

Placerade du dej ? :) isåfall vilken plats ?:)

2010-03-07 @ 20:30:37
Postat av: Anonym

hej!

grattis till vinsten i falsterbo!!=)

en liten fråga.... hur mycket köppte ni piggy för???

vet du något bra försäljnings stall någon stans i världen???=) kram

2010-03-07 @ 20:48:46
Postat av: Lotta

Bästa/värsta hästen du någonsin ridit :P

2010-03-07 @ 21:16:30
Postat av: Anonym

Tror jag såg er i falsterbo då och ville så gärna ha den ponnyn!

2010-03-07 @ 21:18:36
Postat av: Anonym

fy va du uppdaterar dåligt, nu får Mikaela komma hem.

2010-03-08 @ 19:12:33
Postat av: ronja

Värsta avramling!

2010-03-08 @ 23:15:25
URL: http://ronjagrahn.webblogg.se/
Postat av: Anonym

kan du inte skriva om din värsta hästRITT ? skulle va kul och höra om du har varit med om något sådant :P

2010-03-09 @ 08:59:45
Postat av: Bea Nyberg

Underbart fin ponny :) ringde på den i somras !

2010-03-09 @ 19:12:23
URL: http://beatricenyberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0