FRÅGESTUND

Tänkte ha en liten frågestund. Så varsågoda att fråga något ni vill veta (hästrelaterat). :) 

Här nedan är svar på några frågor ni ställt.

Vad har du för snygg kavaj på ponnybilderna??
Det är en Shires-kavaj. Tyvärr är den för liten nu och jag har inte hittat några liknande heller. :(

vet du om romario står på tjörn nu? :)
Vi sålde honom iaf till Tjörn men vet inte om han bor kvar där.

"Vi köpte henne i Skåne men hon hade endast varit i Sverige några dagar då. Hon är importerad från Tyskland."
Får man lov att fråga vem/vilka du köpte henne av? Var det privatperson, näringsidkare eller ett företag/försäljningsstall? =)
Vi köpte henne av en privatperson.

den första var överlägset min favorit! men hur stor är den Beaulando? ser enorm ut haha!
Haha, han är inte så liten, ca 178 cm.

vilken skola går du sam-idrott på?
om det är den här jaun bauer eller hur det stavas, är den skolan bra? :)
Ja jag går på John Bauer. Jag tycker att skolan är bra eftersom jag får så mycket tid till att rida.  

Varför rider du på andras banor när du har en egen? :) Eller du hade väll en? :P
För att det blir lite mer variation både för mig och hästarna. När jag ändå har den möjligheten så känns det onödigt att bara sitta och rida på vår här hemma.

Bor du nära stallet?
Skaffa egen blogg sen!! :)
Ja. Väldigt nära, ca 10 meter. Vad kul att du tycker jag ska göra det. :)

hur red du qulan? tips på övningar för en outbildad häst?:D
Jag skrittade och travade på vår bana hemma. Eftersom hon är så pass lite riden så kräver jag inte så mycket utan huvudsaken är att hon tänker framåt hela tiden. Har man möjlighet att rida i skogen så tror jag det är väldigt bra då de kan få mer framåtbjudning där än på en ridbana/i ett ridhus.

var ÄR mikaela? ;D
Hon är på semester men hon får berätta vart när hon kommit hem.


Kommentarer
Postat av: Anonym

snälla kan inte du lägga upp bilder på ditt stall/gård och vad har ni för hästtransport gärna bild där med=) super kul att du bloggar=)

2010-03-04 @ 19:33:29
Postat av: Ebba

Hur hinner du med alla dina hästar? (Förrutom då du inte är ledig från skolan så mycket) Och hur lägger du upp dina veckor med träningen för alla hästar för att hinna med alla? :)

2010-03-04 @ 19:53:58
URL: http://ebbaajohansson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Jaaa, tycker absolut att du ska skaffa en egen blogg :) Vi vill ju fortsätta kunna följa dig lite nu, du behöver ju inte uppdatera så ofta men ibland iaf! :)

2010-03-04 @ 20:06:23
Postat av: mli

är det ditt stall på bilden ?

2010-03-04 @ 20:33:32
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/
Postat av: Emma

tycker du skriver riktigt bra och jag håller med tidigare talande, att du borde ha en egen blogg. :)



vad tycker du är det bästa med hästar?

hur högt tävlar du?

vad anser du är det viktigaste hos en hopphäst?

vilken av mikaelas hästar (zazou eller ture) skulle du helst vilja ha?

2010-03-04 @ 20:44:12
URL: http://emmasol.blogg.se/
Postat av: rebeckaa

något tips hur man tränsar en häst som vägrar ta bettet?:)

2010-03-04 @ 20:57:30
Postat av: Anonym

Om jag inte minns helt fel har jag sett Beaulando på annons, är han till salu?

2010-03-04 @ 22:07:56
Postat av: Hanna Bengtsson

Var har du köpt Mr Cool? Norrköping?

2010-03-04 @ 22:08:08
Postat av: josefin

Tycker också du borde skaffa egen blogg :D Har ny design på min blogg! Va tycker du?

2010-03-04 @ 22:13:41
URL: http://josefinzander.blogg.se/
Postat av: lollo

Kandu visa hur du gör när du rider med graman? Har stött på att många håller välidgt olika. finns det ett "rätt" sätt?

2010-03-05 @ 11:09:48
Postat av: Mathilda - Ponnyryttare på elitnivå

Nu har jag startar upp bloggen igen!

Mvh Mathilda! :)

2010-03-05 @ 14:58:15
URL: http://intend.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Skaffa en egen blogg sen! :D Du skriver intressant och bra ;D

2010-03-05 @ 18:50:33
URL: http://sheisnea.blogg.se/
Postat av: Sofia Heller

Ja självklart står Romario på Tjörn(L) skulle aldrig sälja min lilla älskling:"( Han är det bästa som har hänt mig och och finns nog ingen jag tycker mer om i hela världen, kommer snart lägga upp bilder på honom på bloggen och facebook. Det var länge sen, hälsa Agnes och Ebba och hela familjen:D Kram

2010-03-08 @ 19:41:33
URL: http://sofiatojjjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0