Vill ha!

FreeJump SOFT'UP stigbyglar




"FREEJUMP SYSTEM är en revolution inom Säkerhet, Design och Teknik. SOFT’UP är stigbyglarna som kombinerar komfort med säkerhet. Den flexibla utsidan garanterar att ryttaren kommer loss från stigbyglarna vid ett eventuellt fall. SOFT’UP finns tillgängligt i 23 olika färgkombinationer."

Pris: ca 1900:-



Åh, vill verkligen ha såna här! Tycker dom är väldigt snygga, lite annorlunda och det är roligt att det finns så många färger att välja mellan. Dessutom är dom i plast vilket jag gillar, tycker om när dom inte är allt för tunga. Sen är dom ju säkerhetsstigbyglar också, vilket är ett stort + såklart! Nackdelen är ju priset... Känns väldigt mycket för ett par stigbyglar.

Nån som provat dom? Är dom värda det?



Publicerar samma innlägg igen, för på det förra gick det inte att kommentera

Kommentarer
Postat av: lotta

Jag har ett par .. blåa och svarta.



Älskar dom, men dom är inte så lätta.. inte som andra plaststigbyglar, dessa har metall innuti för att hålla. Men dom sviktar lagom, hamnar på rätt håll när man tappar dom, snygga och säkra.. ramlade faktiskt av för några dagarsen och fastnade inte vilket det var stor risk för så det var bra.

Finns ett stort minus.. jobbiga att hänga upp, dom ramlar ner hela tiden ^^

2010-03-18 @ 09:22:34
URL: http://http://hastfotografen.webblogg.se/
Postat av: pauline

UNDERBARA. min kompis hade dem på sin sadel jag red med var dag. jättesköna på alla sätt och vis.



enda negativa är att den ena gick sönder mitt i ett språng, så ryttaren flög av (haha) men de va den gamla modellen och man får nya om de skulle gå sönder...

2010-03-18 @ 13:49:28
Postat av: Matilda

Jag har dem i pink/vanilla. Gillar dem jättemycket. I vanliga fall rider jag med Prestiges svarta plaststigbyglar på alla sadlar utom på CWDn nu där jag bytt till Soft Up.

De känns himla bra, särskilt att de är så säkra, det är ett STORT plus. Sen är de ju rätt coola och de är som sagt sköna också, inte WOW-vad-mycket-bättre-än-mina-vanliga-i plast hehe men absolut inte sämre heller.

De är dock inte speciellt lätta och de glider hela tiden ner när man dragit upp dem och ska hänga in sadeln. Men det kan man leva med haha.

2010-03-18 @ 13:58:44
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Anna

jag beställde ett par nu på gbg horse show, svart/röda =)har inte fått de än men tror de kommer nu i veckan.. men tycker att det är roligt att vara först med något och så är de ju så himla snygga och har så många bra funktioner. det jag tyckte var speciellt bra var att de är "rättvända" om man skulle tappa dom och det är ju kanon om hästen hoppar en ur sadeln =)

2010-03-18 @ 17:02:51
Postat av: pauline

virar man bara stiglädret runt stigbygeln glider de inte ner. superbra e dem!



Min kompis fick en ny, den som gick sönder. fast han hade haft de i drygt ett år...

2010-03-18 @ 19:12:22
Postat av: Cecilia

I nästa nummer av Hippson har en av våra testryttare kört järnet med dem och berättar vad han tycker.

Har själv inte testat ännu, men Victoria Tocca är bland dem som är helt lyrisk!

Postat av: Yasmine

Min stora fasa med plaststigbyglar är att de ska gå sönder, men är de hållbara för trycket som blir i landningen efter sprången är de bäst just för att de är så lätta! Har inte dessa stigbyglar men om det är metall i dem är det bara designen som är intressant och då är de kanske lite väl dyra..?

2010-03-19 @ 20:15:21
URL: http://www.youtube.com/watch?v=nYgBhKRnfDI
Postat av: Annnnaaaa'

Snygga ^^ Vart kan man köpa dom ? :)

2010-03-21 @ 19:00:39
URL: http://koukila.blogg.se/
Postat av: My

Jättesnygga, bra att dom är säkra(Jag rider nämligen bara med säkerhets stigbyglar då jag fastnat ett ental gånger och släpats efter hästen)

2010-03-31 @ 20:46:49
Postat av: Sara Jansson

Jag har såna, dom bästa som finns :D

2010-06-10 @ 11:04:21
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0