Dagens ridpass

Red Zazou på volten. Ännu en gång ett jobbigt pass för oss båda. Man måste verkligen jobba hela tiden som ryttare på henne, för annars går det fortare och fortare för varje steg. Iaf i traven, i galoppen är hon mycket mer lugn och väntar bättre, men hon har tendenser till att bli lite springig även där. I traven satt jag ner största delen av ridpasset, för då känner jag verkligen när det börjar gå fortare och komme åt henne bättre. Dock så är hon hur jobbig som helst att sitta på, väldigt skumpig, man liksom skjuts upp ur sadeln typ varje steg! Tacka vet jag Lito, på honom känns det som om man flyter fram typ :p


Kommentarer
Postat av: Galaxhjälten !

härliga bananer !

2010-05-05 @ 19:37:08
URL: http://galaxhjalten.blogg.se/
Postat av: Sara

Hejsan Mikaela!

Först måste jag bara säga att jag tycker din blogg är väldigt bra! Vilken storlek har du i dina charles owen hjälmar? Är dom lika båda? =)

2010-05-05 @ 19:39:59
Postat av: Anonym

skulle du inte kunna lägga in ett filmklipp när du rider bara vanligt , typ dressyr hemma :)?

din blogg äääääger !!

2010-05-05 @ 20:04:56
Postat av: emmy :)

Hej! jag har oxå en häst som är springig och drar upp huvudet när man rider, och ökar för varje steg. Har du några snabba tips vad man ska tänka på och kanske nån övning ? :) Tacksam för svar:D

2010-05-05 @ 20:13:44
Postat av: Ebba

Fin bild :)

2010-05-05 @ 20:53:11
Postat av: Emelie

Hej :)

jag har ett problem med min ponny, han drar iväg så fort jag byter galopp. Ibland får jag inte ens stopp på han. Det är jätte jobbigt om man hoppar bana eller något liknande, Vill du hjälpa mig med detta ? :)

Älskar din blogg ♥

2010-05-05 @ 21:06:55
Postat av: Jessica

Min häst är likadan! Att hon börjar springa i traven ;) Hur brukar du göra för att få din häst att jobba korrekt och sluta springa? :) Skulle vara kul att få lite ideer :) Bra blogg!

2010-05-05 @ 21:56:20
Postat av: Anonym

Du klagar väldigt mycket på Zazou. Alltid något som är fel...

2010-05-05 @ 22:28:56
Postat av: Emma

Sådär är det för mej när jag rider min häst, man måste verkligen jobba i varje steg och man får inget gratis, men det lönar ju sig trots allt!:)

2010-05-05 @ 22:39:00
URL: http://emmatraning.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tycker det ser ut som hon växt ifrån sin sadel, ser ut som den har tendens att kasa fram. De kan bli springiga och jobbiga då, fast det vet du ju såklart redan ;) Går hon likadant i alla dina sadlar?

2010-05-06 @ 10:59:58
Postat av: anna

vad har du för åsikt om fast martingal? Visst är det förbjudet att ha på tävling?

2010-05-06 @ 12:56:01
Postat av: Ann Onym

Oftast känns ju hästarna mer skumpiga när de har ryggen med sig och skjuter på med bakbenen(under förutsättning att de går i någolunda form alltså, en häst med huvudet i vädret är ju omöjligt att sitta på). Jobba på att aktivera Litos bakben ordentligt så ska du se att han både blir svårare att sitta på ;) och att han kommer upp i formen lite :)

2010-05-06 @ 13:11:49
Postat av: Anna

Anonym - Vadå klagar valdigt mycket? Hon skriver ju bara vad som hon vill forbattra. Det finns ju alltid saker att forbattra, trakigt om man bara skriver att det gar bra hela tiden...

2010-05-06 @ 14:05:14
Postat av: Siri

Då behöver du inte oroa dig för att råka åka häst iaf ;)

2010-05-06 @ 17:02:47
URL: http://callestraning.blogg.se/
Postat av: erica

snygg häst hur som helst :)

2010-05-06 @ 18:45:23
URL: http://ericaalsterlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0