Jag gillar inte älgar längre

Idag har jag varit iväg med Joey och Zazou och tränat på vattengravar. Alltså inte sånna där långa, utan lite kortare men djupa och fyllda med vatten. Båda var superduktiga, ingen brydde sig alls.


Jag och Lizza (en ponny jag red förra sommaren) hoppar det minsta vattnet


Just det, igår ramlade jag av :p Var ute och skrittade i skymningen på Ture med Lito som handhäst. Typ 10 min hemifrån stod plötsligt en älg ca 10 meter från vägen. Både Ture och Lito blev jättespända och stannade till, men gjorde inget. Så helt plötsligt flyttade älgen på sig så att det prasslade till. Då fick Lito panik och vände om och drog därfirån i full rulle. Samtidigt gjorde Ture en helomvänding samtidigt som han  kastade sig bakåt, så jag flög av. Det enda jag tänkte på var att inte släppa tyglarna, för då skulle Ture med all säkerhet skenat efter Lito, vilket verkligen inte är så bra iom hans skada. Som tur var lyckades jag hålla kvar taget, och Ture klev inte på mig trots att jag låg precis framför hans fötter. Precis när jag skulle ringa mamma och säga att hon fick vara beredd på att en häst snart kom hemskenande, hörde jag lite klapper bakom en kurva, och där stod Lito! Så himla skönt, vägen hem är ju liksom en bilväg så det är inte så kul med skenande hästar där. Behöver jag säga att jag promenerade resten av skritturen? :p

Haha en liten favorit i repris från förra året. Gud vad mycke vi skrattat åt den här videon sen dess, så jäkla seriös jag var! Hahahaha :p


Den spännande uppföljaren. HAHA




PS. Vet att min uppdatering är KASS just nu, förhoppningsvis blir den bättre snart...

Kommentarer
Postat av: Marieh

Älgar är hemska att möta ibland! Jag och min förra häst blev jagade i flera hundra meter av en ilsken älgko för några år sedan.

Jag har nog aldrig ridit så fort i hela mitt liv som jag gjorde då, det gick i full galopp och jag är fortfarande tacksam att jag hade en så snabb häst. Jag är livrädd för älgar efter det och drömmer typ mardrömmar om dem ibland haha.

2010-09-07 @ 23:53:40
URL: http://Mariehsworkout.blogspot.com
Postat av: Anonym

Var tränade du vattengravar? Är också på jakt efter det.

2010-09-08 @ 07:17:25
Postat av: Julie

Akkurat det samme skjedde med meg tidligere i sommer, bare med et rådyr i stedet for en elg:P

2010-09-08 @ 10:09:12
URL: http://juliero.blogg.no
Postat av: lsia

Hörde att Lizza är avlivad nu, vad hände med henne?

2010-09-08 @ 13:30:17
Postat av: v e n d e l a

jag blev jagad av en älg när jag red barbacka jag tror aldrig jag har vart så rädd i mitt liv XD

2010-09-08 @ 15:04:01
URL: http://ponnyproffsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

därför man inte ska rida med handshäst! skit farlig ju!! pucko du borde veta bättre..

2010-09-08 @ 18:36:08
Postat av: Julia Johansson

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! älskar älgfilmen<3

2010-09-08 @ 19:44:58
Postat av: Kristin

Fina Lizza :`)

2010-09-08 @ 20:47:40
URL: http://erngreen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är du rosannas syster?

;)

2010-09-08 @ 20:48:06
Postat av: Hanna

Såå tacksam för att jag bor på Gotland! Här har vi inga älgar ;)

2010-09-08 @ 21:39:54
URL: http://hannnss.blogg.se/
Postat av: Anonym

älgar är scary! mött massor med älgar när jag varit ute, men som tur är har jag en modig häst ;) såg att någon skrev att Lizza var avlivad =( usch sånt är aldrig kul, inte ens när det är ens före detta häst :/

2010-09-09 @ 01:07:46
Postat av: Anonym

Tycker du det är roligt att lämman elaka, anonyma kommentarer? FY VAD DÅLIG STIL, SÄG FÖRLÅT!

2010-09-09 @ 19:11:34
Postat av: tjejen med djur och vännen

Kul när det går bra med hoppningen! :)

2010-09-09 @ 22:22:16
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahahhaahhaha "spänd som en pinne" hahah dör litegrann, vad skön xD

2010-09-10 @ 11:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0