Dagens ridpass

Blev inte så roliga ridpass för er att höra om, men detta är inte bara min blogg utan också min träningsdagbok, så det är bara att skriva ändå :p

Ulanda: Red ut en runda som bara utgörs av asfalts samt grusvägar. Blev intervallträning på grusvägarna. Hade graman, men behövde knappt använda den. Försökte få henne att galoppera i en sådan låg form som möjligt och hon kändes ovanligt avslappnad och fin.

Ture: Skrittade först lite över kalhyggerna och red sedan på några grusvägar. Han var riktigt pigg, skulle hålla på att studsa och galoppera hela tiden. Vet inte varför han helt plötsligt blev så pigg idag, nu har jag ju ridit honom ordentligt i flera dagar redan.

Nocke - Körde galoppträning samt lite skritt i kuperad träng. Han var också superpigg, stundtals lite jobbig iom att han skulle dra tyglarna ur handen hela tiden. Med honom tränade jag på motsatsen än det jag tränade med Ulanda. Han blir inte för hög i formen, utan istället lätt för låg och ibland lite framtung. Försökte få honom att ha mer tyngd på bakbenen istället för att gräva ner sig framåt.


Kommentarer
Postat av: Gino Abdullah

Kul intresse. Har alltid velat rida, för stora kostnader och för lite tid = (



Ha en trevlig kväll och fin blogg du har = )

2009-04-23 @ 23:42:43
URL: http://ginoabdullah.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hur många läsare har du om dagen? :) lite nyfiken* super bra blogg! :D

2009-04-24 @ 09:49:23
Postat av: Mikaela svarar

Tack så mycket båda två!



Sofia - i dagsläget ligger det nog i snitt lite över 200 unika besökare/dag...

2009-04-24 @ 15:48:10
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0