Dagens ridpass

Idag red jag först ut på Ulanda ca en halvtimme, och sen en stund på volten. Det märks att hon har bytt taktik. Istället för att springa ifrån jobbet som hon gjorde förrut, så har hon börjat försöka att kicka sig ifrån det jobbiga. Det känns ändå ganska bra, det måste ju betyda att jag börjar komma åt henne ordentligt nu. Blev dock mycket bråk ibörjan. Så fort jag skulle fatta galopp eller krävde något av henne i galoppen så sparkade hon direkt. När hon gjorde det smällde jag till henne med spöt varje gång - jag vill absolut inte att hon ska ta fast vid den olaten! Tillslut verkade det som om jag vann och hon gav upp, då gick hon hur fint som helst! Hoppade ett kryss på en volt, hon har nog aldrig gått så bra. Då fick hon massor av beröm, och verkade så nöjd så haha. Mammas teori är att hon nu börjar känna sig trygg hemma hos oss, och framförallt i hagen, så nu börjar hon testa mig istället. Hon är en väldigt tuff liten häst, inte någon man kan mesa med, och hon ska banne mig aldrig få vinna! 1-0 till mig idag! Om jag bara vinner hennes förtroende och respekt så tror jag att hon kommer göra allt för mig, så brukar ju många ston vara.


Haha hon kan vara en riktig tjurkärring i hagen med . She´s the boss there you know..

Sedan red jag Nocke på volten. Hoppade bara en enkel övning idag. Hade ett räcke med en bom före och efter, ca 2,5 meter från räcket. Det är en bra övning för att öva upp hästens språngkurva, speciellt om man har en häst som har en tendens att hoppa ganska långa språng.

Eftter det blev det en promenad med Ture i skogen. Det känns att han inte har gått på ett tag, han börjar få lite överenergi. Ni vet, vara rädd för allt, hålla på och takta osv.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur är det med Ture nu?? =)

2009-04-11 @ 22:23:13
Postat av: alva

Hejsan!

Har du haft en bra dag?

Brukar du läsa min blogg, eller har du lagt till mig på bloglovin? : )

Säg till isåfall så lägger jag till dej också.



Kram,

2009-04-12 @ 07:27:00
URL: http://alvvs.blogg.se/
Postat av: alva

Hejsan!

Har du haft en bra dag?

Brukar du läsa min blogg, eller har du lagt till mig på bloglovin? : )

Säg till isåfall så lägger jag till dej också.



Kram,

2009-04-12 @ 07:38:47
URL: http://alvvs.blogg.se/
Postat av: Mikaela svarar

Jo han verkar må bra haha. Nej, men jag har faktiskt inte sprungit med honom, så jag vet faktiskt inte. Vi ska väl kolla upp honom ígen om en-ett par veckor. hoppas verkligen han är frisk då!

2009-04-12 @ 13:27:06
URL: http://tavlingsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0