Dagens ridpass

Red Ulanda på volten. Gjorde lite bomövningar, bland annat samma övning som jag gjorde igår på Nocke. Den där med en bom före, ett räcke och en bom efter. Jag körde också en studs gjod av tre bommar på böjt spår, trav-cavalettis samt ett kryss på en volt. 

I början kändes hon superfn, verkligen! Travade cavalettisarna och hoppade studsen och hon höll inte på att sparka alls, och var lydig både för handen och för skänkeln. Sen när jag kom till övningen med krysset på en volt, då började hon bli lite uppspelt och olydig. Före krysset var hon jättefin, men sedan rann det iväg jättemycket efter. Sedan kom jag till övningen med bom, räcke, bom. Den gick inte särskilt bra. Hon blev lite stressad, stusdade och höll på innan hindret, och sen efter for hon iväg som en kanon. Hon blir liksom rädd för handen känns det som. Jag tror hon har blivit ryckt i munnen före och efter hindrena förrut, tror inte hon riktigt är inriden på rätt sätt. Eftersom hon är en väldigt känslig häst, framförallt i munnen, så har hon väl lärt sig att springa som försvar. Hon behöver verkligen träna massor på låga hinder så hon slaoppnar av och får förtroende för handen även vid hoppning. Nu går hon iallafall jättebra emellan hindrerna, det känns som en jättestor skillnad från när jag fick henne!
 
Lite bilder som min syster var snäll och tog:















Tog av sadeln och släppte henne lös en stund på volten efter ridpasset. Det tyckte hon var superskönt och rullade sig direkt haha.


Kommentarer
Postat av: Rosanna

Hon ser jättetrevlig ut :)

2009-04-12 @ 18:07:05
URL: http://kattmedpistol.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har ingen bra sits.

2009-04-12 @ 18:52:39
Postat av: Anna

Jag tycker du ser ut att ha en bra sist jag :)

2009-04-12 @ 19:21:55
Postat av: mikeliii

jag tycker du har en jättefin sits. Du sträcker på dig och du ser samtidigt så skönt avslappnad ut! :)

2009-04-12 @ 21:27:06
URL: http://mikeliii.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Va fint hon går! Och det verkar som att anonym är lite avundsjuk, haha ;)

2009-04-12 @ 21:34:28
Postat av: Anonym

Varför inga benskydd?:)

2009-04-12 @ 21:44:55
Postat av: Anonym

Finfin blogg hördu! :) himla fin häst också!

2009-04-12 @ 21:51:09
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Ellen

Jätte fin blogg , finns den på bloglovin ?

2009-04-13 @ 19:45:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0